3ds Max : Sorularım
33. Vray2sided mat. Daha çok kağıt, perde gibi translucency gerektiren malzemeleri hazırlamada işe yarar. Normal vray material havuz suyu yaparken yeterli olacaktır. Suyun altını görmek istiorsanız alzemenin reflection değerini düşürmeniz yeterli. Aslı da daha doğru olan reflectin için beyaz verip IOR (Index Of Refraction) değeriyle oynayarak sonuç almak. Tabi kamera açınıza göre bazen sadece reflection ı kısmak da yeterli oluyor. Wikipedia da ior diye aratın, ne olduğunu daha iyi anlarsınız :)
Küçük bir tüyo daha vereyim, eğer havuzun dibi çok karanlık okuyorsa bunu çözmek için sahneyi aydınlatan temel ışıklardan birini seçip özelliklerinden exclude a tıklayın. Açılan pencerede su düzlemini seçip shadow seçeneğini işaretleyin.
34. Vray zaten kendi başına raytrace sistemi üzerine kuruludur. Eğer default scanline renderer kullanmayacaksanız ayrıca raytrace ile boğuşmanıza gerek yok. Ben en son ne zaman kullandığımı bile unuttum. :-)
- Offline
- Erkek
Çok teşekkür ederim üstad. Hepsini kaptım. Fakat vray2sidedmtl`ın mantığını bi türlü tam anlayamıyorum. Refraction zaten cismin transpanlığını artırmaz mı? Refractionu düşürmek neden yeterli gelmiyor kağıt ya da perde yaparken? Fark şu mudur:
Refractionu düşürürsek geçirgenlik artar fakat elimizde camsı görünümde bir materyal olur. Fakat Perde gibi camsı olmadığı halde ışığı geçiren materyaller için vray2sidedmtl gereklidir?
Sanırım bir kısmı doğru fakat bu kadar basit bir açıklaması olduğunu da sanmıyorum.
- Offline
benim de bir sorum olucak, konu açıp fazlalık yapmak istemedim.
Mesela üst üste binmiş birden fazla objeyi tek hamlede yarısından boolean ile kesmem gerekiyor. Fakat boolean ile bir hamlede kesilmiyor, yani kesim işlemi için box kullanıyorum, boxı objelerin üzerine getirdiğimde, boxı birden fazla kopyalayıp tekrar aynı işlemi yapmak zorunda kalıyorum. Objeleri grup haline getirince boolean işlemi zaten olmuyor. Bunun farklı bir yolu var mıdır arkadaşlar? yoksa tek tek mi uygulayacağım?
- Offline
- Erkek
bir nesne üzerinden birden fazla box kesmen gerekiyorsa ; boxu editablepoly e çevir ve diğerlerine attach yap .tek hamlede halledersin ;)
- Offline
Proboolean ı kullansana. Booleandan daha gelişmiş araçlara sahiptir. Üstelik bir objeyi tek seferde birden fazla obje ile delebilirsiniz
- Offline
- Erkek
Soru 35: Vrayblendmtl şeklindeki materyalimin blend amount kısmına vray dirt koyuyorum. Bunun da radius kısmına bir leke bumpı koyuyorum. Fakat ana materyalle dirt mapin uvw map ayarlamalarını ayrı ayrı yapmam gerekiyor. Bunun için map channel kullanmak gerekiyor sanırım ama beceremedim bir türlü. Leke bumpındaki map channeli 2 yapıyorum. Uvw map`deki map channeli de 2 yapıyorum ama uvw map ayarlamasını yaptığımda ana materyalimin yeri de kayıyor. Neyi yanlış yapıyorum acaba?
- Offline
Objeye iki ayrı uvw mapping modifier uygulamanız gerekiyor. İlki map channel 1 için ikincisi de channel 2 için. Eğer biri eksik olursa kaplamalar kayacaktır. İki modifier ı ve malzemeyi baştan sona kadar adım adım kontrol ederek deneyin. Mantığınız doğru, muhtemelen bir yerde çok basit bir hata olmuştur.
- Offline
- Erkek
Yine günü kurtardınız Alper Hocam :) . İki ayrı uvw map uygulamıyordum ben daha önce. Çok teşekkürler.
- Offline
8 Sayfa oldu, Hala öğrenemedin mi Max`i ? :))
- Offline
- Erkek
Hocam 80 sayfa olmadan öğrenmiş olmayacağım sanırım :) . Her yerden problemlerle karşılaşıyorum. Neyseki pek çoğunun cevabını araştırmalarım sonucu buluyorum. Eğer İngilizce bilmesem burda 8 sayfadan çok daha fazlası olurdu. Çünkü pek çok sorumun cevabını yabancı forumlarda öğrendim.
İlk sayfada sorduğum sorulara bakılırsa baya yol aldığım ortada ama sanki.
3 soru için 5 başlık açanlar varken 8 sayfalık tek bir başlığım olduğu için kendimle gurur duyuyorum hocam :).
- Offline