3ds Max : Sorularım
28: Aynen fotoğrafçılıktaki gibi düşünün. Aynı objeyi aynı ışıkla farklı açılardan çekmek istediğinizde farklı yerlere vuran gölgeler ve ışık yüzünden farklı aydınlanmalar oluşabilir. Eğer açılarınız birbirine çok yakın değillerse her kamera için yeniden ayar yapmanız gerekebilir.
29: Aslında render çok kötü değil. Piyasada bu kalitede iş teslim edenler bile var. Benim gördüğüm kadarıyla resmin kontrastı biraz eksik. Bir de kameranın white balance ı tam doğru değil. Kontrastı arttırmak için color mapping ayarlarıyla biraz oynayabilirsiniz.
30: VRay environment altındaki kısıma eklediğiniz mapler renderda görünmez.Fakat ışık ,gölge ve yansıma hesaplanmasında kullanılır. Bu soru biraz da 29. sorunuza bağlantılı. Render a baktığınızda gökyüzü aydınlanması sayesinde gölgelerin ve aydınlanmanın doğala yakın olduğunu görüyorsunuz. Eğer arkaplana düz bir resim atasaydınız bu şekilde olmazdı. Fakat bu aydınlanma için renderda gökyüzü çok soluk görünüyor. Bu gibi durumlarda aydınlanmayı vray sky ya da başka bir hdr map e göre yaptırmak için environment override kısmına istediğiniz map i eklersiniz. Arkaplan için ise renderda gözükmesini istediğiniz map i rendering environment map kısmına eklersiniz. Eğer vray environment override kanalı boş ise renderin environment daki map ya da renk her ikisi için de kullanılır. Aradaki fark budur.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
Alper hocam yine kurtardınız beni. Çok sağolun :) . Ben 4 aydır 3ds Max kullanıyorum. Sanırım bu süre için aldığım render çok kötü sayılmaz. Dediğiniz gibi bu kalitede iş teslim edenlere ben de rastlıyorum.
Bu render yolun başı bile değil ama henüz :)
- Offline
Soru 31: Opacity maple yapılmış bir malzemeyi boxuma atıp bulutlar elde ediyorum. Ancak bulutlar aşağıdan bakıldığında, vray sky`dan gelen ışığın etkisiyle siyah görünüyorlar. Güneşin yerini değiştirmem pek işe yaramıyor. Şimdi diyeceksiniz ki arkasından ışık vuran cisim siyah görünür. Haklısınız ama bir çözüme ihtiyacım var :) .
not: Bulutları alttan aydınlatmak için v-ray light kullanmaya kalkınca render süresi 5 katına çıktı.
- Offline
Arkadaşlar kısa bir aradan sonra geri döndüm sorularımla. :)
Soru 32: Modellediğim odada kırmızı bir yatak örtüsü var. Güneş ışığı bu yatak örtüsünden yansıyınca odanın bütün duvarları pembeye dönüyor fakat ben bu etkiyi istemiyorum. Bundan nasıl kurtulabilirim?
Not:Örtüde yansıma yok.
- Offline
Arkadaşlar kısa bir aradan sonra geri döndüm sorularımla. :)
Soru 32: Modellediğim odada kırmızı bir yatak örtüsü var. Güneş ışığı bu yatak örtüsünden yansıyınca odanın bütün duvarları pembeye dönüyor fakat ben bu etkiyi istemiyorum. Bundan nasıl kurtulabilirim?
Not:Örtüde yansıma yok.
- Offline
Override material kullanmalısınız. Vray mentalray default farketmez. Mantığı anlamak için bknz :
http://www.3dmax-tutorials.com/Radiosity_Override_Material.html
- Offline
- Erkek
Çok teşekkür ederim keyframe. Ancak burda yazanları harfiyen uygulamış olmama rağmen en ufak bir değişiklik yakalayamadım. Mevcut materyalin üstüne "Advanced lighting override" yapıp "keep old material as sub object" i seçiyorum. Fakat bütün değerleri 0 a da getirsem 100 e de çıkarsam bir farklılık olmuyor sahnemde.
- Offline
Vray kullandığınız için vray override material kullanmanız gerekir. Tutorial sadece mantığını öğrenmeniz için :)
- Offline
- Erkek
Çok sağolun Alper Hocam. Dediğiniz gibi yaptım. Tam istediğim gibi oldu :)
- Offline
Soru 33: Bir plane yapıp bunun refraction değerini yükseltip, hafif bi noise vererek havuz suyu elde ediyorum. Daha sonra vray2sided materyale dönüştürüyorum materyalimi. Böyle yaptığımda renderda havuz suyu yansıtma yapıyor. Üstelik reflection değeri 0 olmasına rağmen. Vray2sided materyaldeki translucencyi artırınca yaptığı yansıtma da artıyor.
Ben vray2sided materyal cismin arkasındaki ışıkları görmek içindir diye biliyorum ama yanılıyor muyum? Havuzda yarattığı bu etkiye anlam veremiyorum.
Soru 34: Tutoriallerde raytrace kullanımını görüyorum ancak bunu vray kullanmayan kişiler kullanıyorlar. Vray kullanan birinin raytraceyi öğrenme gereksinimi var mıdır?
- Offline