3ds Max : Sorularım
Soru 15: Sahneye vray sun koyup render aldığımda arka planda bir gökyüzü efekti oluyor. Ancak bu ışığı silip yerine başka bi vray sun koyduğumda gökyüzü yerine arka plan bembeyaz oluyor(üstelik default vray sky hâla aktif durumda) . Ve gökyüzü görüntüsünü ne yapsam tekrar açamıyorum. Ne yapmam lazım?
- Offline
Cevap 14: Vray´ın photometric ışığı, vrayIES light.
cevap 15: Arkaplan bembeyaz çıkıyor ise arka planın ayarları ile oynaya bilirsin.
vray sky kaplamanı material editore instance ile kopyalayıp, manual node bölümünü işaretleyerek,sun intensity multiplier değerini düşürerek arkaplan görüntüsünü normal haline döndürebilirsin.
- Offline
- Erkek
Çok teşekkürler Cem Bey. Hepsini yazdım aklıma :)
- Offline
Arkadaşlar işe başladım(staj). İlk günden 2 ayrı sahne modellenmem istendi ve çok paniklemiş durumdayım. Bazı problemlerle karşılaşıyorum. Bana yardım etmenizi rica edeceğim.
Soru 16: Bir rectangleye extrude verip, editable poly yaparak elde ettiğimiz objeyle editable poly yapılmış bir box aynı mıdır?
Soru 17: Bir rectangleye extude verdim. Bu objeye boolen yaptığım zaman obje deliniyor. Yani objenin içini bir kutuyu delmiş de içinden bakıyormuşcasına görebiliyorum. İstediğim gibi bir fuga(boşluk) elde edemiyorum.
- Offline
Soru 17 cevabını buldum: Bir objeden bir objeyi boolean yapıp çıkaracağınız zaman çıkarılacak olan obje problem çıkarıyorsa bu objeyi "editable poly" e çevirin.
- Offline
Soru 18 : Bir objem var. Bu objem sahneye 45 derece açılı duruyor. Yani top görünüşte ya da front görünüşte tam olarak karşıdan göremiyorum ben bu cismi. Ama görünüşlerimin bu cismin local eksenine göre olmasını istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim acaba?
Arkadaşlar kendi kendime konuşmaya başladım bu başlıkta. Forum kirliliği olmasın diye başka başlık açmıyorum ama bu gidişle her sorum için yeni bir başlık açacağım. :(
- Offline
Merak etmeyin Fatih Bey; sorularınız takip ediliyor :)
16. sorunuz için: evet aynıdır.
18. eğer render görünüşlerinden bahsediyorsanız, kamerayı o yüzeye dik olarak yerleştirmek zor değil :) Eğer çalışma görünüşünden bahsediyorsanız, yani objeye paralel düzlemlerde çalışacaksanız objelerinizi yaratırken auto grid özelliğini kullanabilirsiniz, ya da create paneli altındaki helpers dan bir grid nesnesi oluşturup o gride göre çalışma yapabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
Alper Hocam kurtardınız beni yine ya :) .
Ben 3D´yi tam anlamıyla öğrenmek istediğim için ezberlerden uzak durmaya çalışıyorum. Mantığını öğrenmek istiyorum. Koltuk yapımıyla ilgili bi tutorial izlediğimde bunu kafama "Koltuk modellemek nasıldır?" diye değil de "kenarları yumuşatılmış kütleler nasıl elde edilir?" şeklinde yazıyorum. Oyüzden ezber yapıp o tutorialde öğrendiklerimi sadece koltuk yapımında kullanacağım bilgiler olmaktan çıkarmak istiyorum. İşte burda işin iç yüzünü öğrenmek şart oluyor.
Başta sizin ve yine bu başlıkta yazan diğer arkadaşların sayesinde baya yol kat ettim. Çok teşekkür ederim...
- Offline
Birşey değil. :) Doğru yöntemle ilerliyorsunuz, kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim Alper Bey.
Soru 19: Multi sub-object ile daha önceden smoothing grouplarını ayarladığım bir cisme materyal ataması yapıyorum fakat 5 numaralı smoothing grupta görünmesi gereken materyal 3 numaralı smoothing group polygonlarında görünüyor. Üstelik "Select by SG" yaparak smoothing gruplarımda hata olmadığından emin oldum...
- Offline