3ds Max : Sorularım
Alper Bey sanırım benim için yüklemişsiniz bu tutoriali. Nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum. Minnettarım size. Çok teşekkür ederim.
- Offline
Birşey değil :) Umarım yardımcı olur. Eğer benzer bir sorunla karşılaşan birilerini görürseniz siz de onlara iletirsiniz, böylece daha çok kişiye yardımcı olmuş olurum ben de.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
Tabi Alper Bey :) . Yönlendiririm bu tutoriala ihtiyaç
duyduğunu düşündüğüm herkesi.
Alper Bey sorularımın arkası kesilmiyor. Sizi yoruyorum. Alper Bey tutoriali yaklaşık 15 kere tekrarladım ve sonunda yapabildim sizin yaptığınız şeyi. Bunu yaparken farkettim ki basit bir tutorial gibi görünmesine rağmen derin bir modelleme bilgisi gerektirmekte.
Sadece bu tutorialle ilgili 10larca soru sorabilirim ancak sadece bir kaçını sorayım. Daha fazla yormayayım sizi.
İnseti ve sonrasında gelen alt kenarları silip inset yaptığımız yüzeylerin kenarlarını kullanma işlemini neden yaptık? Düzgün bir Turbosmooth için bunları yapmamıza ihtiyaç mı duyuyorduk? Çünkü yapmaya çalıştığımız şeyi bütün bunları yapmadan direkt olarak kenarlara chamfer vererek de yapmayı becerdim. Ama smooth verince deformasyonlar meydana geldi. Eğer yanılmıyorsam ilk yaptığımız chamferin yanlarda oluşturduğu sık segmentler smoothu bozuyordu ve inset yaparak bu bozulmalar engellendi. Eğer bunu doğru anlamışsam modellemede başka bir boyuta geçtim sayıyorum şu anda kendimi :) . Sanırım yanlış anladım ama.
Size yine yoracağım Alper Bey. Çok teşekkürler tüm yardımlarınız için.
- Offline
Alper Bey kurcalarken bi yöntem buldum ve işe yaradı. Çok mu ilkel bulursunuz bilmiyorum ama görmenizi istedim.
http://img10.imageshack.us/img10/7013/chamfer.png
- Offline
Aslında tubosmooth kullanmadan yapılan bir objeydi o. Birinci chamfer komutu yuvarlak kenarlarda bozulmalara sebep olabiliyor bazen. Bunu engellemek için inset yapıp alt yüzeyleri sildim. Aynı işlemi inset uygulamadan yapmayı deneyin. Chamfer için radius değerini yükseltmeye başladığınızda yuvarlak kenarlarda sorun oluştuğunu göreceksiniz.
İkinci olarak; ilkel bulmadım. Komutları ve teknikleri öğrendikçe kendi yöntemlerinizi geliştireceksiniz. Doğrusu da budur zaten. Bir modeli oluşturmanın birçok yolu vardır. Siz bunları öğrendikçe size en rahat gelenini seçebileceksiniz. Tutoriallarla komutları ve teknikleri öğrenirsiniz. Kafanızdaki cisimleri modellemek ve bir sahne oluşturmak ise tecrübeyle gelişir. O yüzden her zaman derslere bağlı kalmayın. Yaratıcı olun, aynı işi yapmak için farklı yöntemler deneyin.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
Zaten çok güzel cevaplar gelmişte... Bir küçük not. Organik modeller dışında herhangi bir yerde meshsmooth yada turbosmooth kullanmayın. Basit chamferları autosmooth ile çözebilirsiniz.
Örnek, koltuk minderi => mesh smooth
mesela bir masanın kenarı için => chamfer + autosmooth
http://imageshack.us/photo/my-images/263/autosmooth.jpg/
- Offline
- Erkek
Anladım Alper Bey, çok teşekkür ederim.
Başar Bey kenarları chamferla yapılmış bir modelde turbosmooth kullanmak gereksiz mi olur sizce?
Soru 13: Segmentleri 1x1x1 olan bir box oluşturuyorum. Bu boxun kenarlarına connect uygulayıp resimde gördüğünüz ortadaki kenarları elde ediyorum. Ancak ben connectle oluşturulmuş bu kenarlar arasında yeni bir connect oluşturamıyorum. Ayrıca resimde kırmızıyla gösterdiğim segmentler arasında cut , create, connect komutlarından hepsini denememe rağmen bir kenar bağlantısı kuramıyorum. Edge kısmındaki Create komutunun arada bir yüzey olmadan çalışmadığını biliyorum ama cut ve connect komutlarının da öyle olduğunu düşünmemiştim. Bu konuda biraz aydınlatılmaya ihtiyacım var. Teşekkürler :) .
- Offline
Soru 14: Sadece Vray Light, Vray light material ve Vray sun kullanarak modelleme yapabilir miyim? Doğru ayarlar verildiğinde vray light her türlü ışık yayan cismi taklit edebilir diye düşünüyorum. Dış mekanlar içinse vray sun oldukça başarılı. Onun dışındakiler içinse vray light material kullanılabilir. Sadece bu 3 ışıkla başarıya ulaşabilir miyim?
- Offline
Modelleme yapabilir miyim derken , "oluşturduğun modelleri güzel render alabilir miyim" demek istedin galiba , evet seninde söylediğin gibi ayarlarını düzgün yaptıktan sonra her türlü görüntüyü elde edebilirsin bu ışıklarla.
Başka bir ışık tipine gerek yok .Sadece spot ışıklarının duvara vuran ışık yollarını elde etmek için ayrıca photometric (vray tabiki) ışık tipini kullanarak elde edebilirsin.(bu ışık tipini gerekli yerlerde kullanmanı ayrıca tavsiye de ederim.)
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim Cem Bey.
Photometricden sonra "vray tabiki" yazmışsınız parantez içinde. Vray´in photometric ışığı mı var? Sanırım 3ds Max´in kendi ışıklarındaki photometric lightı kastettiniz :) .
- Offline