3ds Max : Sorularım
Alper Bey kesinlikle bütün değerlerle oynadım. Belki 100 farklı kombinasyon denemişimdir ancak yakınına bile gelemiyorum yapmak istediğim şeyin. Seed değeri küçülünce oluşan displaceler çok sivri sivri oluyo. Bunun gibi smooth olmuyolar.
- Offline
Seed ile scale i karistiriyor olmayasiniz?
- Offline
- Erkek
Haklısınız, karıştırmışım fakat kullanılan modifierlarda seed değeri yok zaten. "Noise" modifier uygulamıyoruz çünkü cisime. Displace modifierin map kısmına material editorden noise olan bi material atıyoruz.
- Offline
Soru 10 : Material editorden "Standart" olan yeri Material Browser´dan "Noise" olarak değiştirdiğimizde direkt olarak noise parametreleri geliyor önümüze. Ben farklı bir noise map kullanmak ancak aynı parametrelere sahip olmak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?
- Offline
Soru 11: Editable Poly olan bir cisimde poly seçeneklerindeki "Use Nurms Subdivision" ile modifierdeki "Turbo Smooth" aynı etkiyi mi yaratırlar?
- Offline
Arkadaşlar sorularım birikmekte. Sizden başka danışabileceğim kimse de yok. Lütfen yardımcı olun.
Soru 12: Koltuk modelliyorum. Kullandığım yöntem şu: Bir box alıp "editable poly" yapıp kenarlar arasına 2 şer tane connect yapıyorum. Sonra elde ettiğim edgeleri, boxun 2 zıt yöndeki kenarına yaklaştırıyorum. Bu sayede Turbosmooth yaptığımda kenarlarda istediğim miktarda yumuşak hatları sağlamış oluyorum. Yani çok basit bi yöntem kullanıyorum. Yalnız modellemeye çalıştığım koltuğun kenarlarından biri diğer kenarlara göre daha yumuşak olmalı. Ancak bu kenarın alt tarafı üstü kadar yumuşak olmamalı. Ben elde ettiğim edgeyi, boxun kenarından uzaklaştırınca o kenardaki bütün taraflar çok yumuşuyorlar. Oysa sadece 1 tane kenarı yumuşatmam gerekiyor. Buna nasıl bir çözüm bulabilirim? Biliyorum çok karışık bir anlatım yaptım ancak benle aynı yöntemi kullanan kullanıcılar anlayacaklardır demek istediğimi.
Çizerek anlatmaya çalıştım yapmaya çalıştığım şeyi.
http://img405.imageshack.us/img405/8120/asdswh.png
- Offline
10- Material editor de noise kaplamasını mouse ile boş bir slota sürükleyip bırakın. Karşınıza çıkan kutucukta copy seçeneğini seçin. Böylece aynı parametrelerle yeni bir noise kaplaması elde etmiş olursunuz. Sonradan bu kaplamayı sürükleyip bırakarak istediğiniz yerde kullanırsınız.
11- Evet aynı sonucu verirler.
12- http://imageshack.us/photo/my-images/801/20110725200039.png/
- Offline
- Erkek
Hayat kurtarıcısınız Alper Bey. Çok teşekkürler üstad.
Yalnızca 12. soru ile ilgili ufak bir pürüz kaldı kafamda.
Şimdi yeşille gösterdiğim kenarda yakalamak istediğim şeyi gerçekten yakalamış olduk. Ancak kırmızıyla gösterdiğim 2 kenarın yumuşaklılık miktarını bozmuş olmuyor muyuz bir miktar? Çünkü biz bu edgeyi sizin gösterdiğiniz şekilde kaydırdığımızda o kırmızıyla gösterdiğim 2 kenarı etkileyen edgeler de yer değiştiriyorlar.
http://img23.imageshack.us/img23/1705/20110725200039.png
- Offline
Haklısınız. Gösterdiğiniz kenarların yuvarlatma yarıçapları bir miktar bozuluyor. Ama resimde de gördüğünüz gibi bu oldukça ufak bir bozulma. Koltuk, minder vb. amorf modellerde genellikle bu tarz farklılıklar gözardı edilebilir. Malesef meshsmooth, turbo smooth gibi yumuşatma araçları formu kesin olarak kontrol etmeye olanak tanımıyorlar. Eğer bütün kenar yuvarlatma yarıçaplarını kontrol edebilmek istiyorsanız yumuşatmaları chamfer komutuyla yapmanız gerekecek. Fakat o bile her zaman mükemmel sonuçlar vermeyebilir. Bu yüzden makina parçaları gibi her ölçünün hassas olması gereken modellerde farklı yöntemler kullanıyoruz.
- Offline
- Erkek
Alternatif bir yöntem olarak: http://www.alpersozen.com/?p=143
- Offline
- Erkek