3ds Max : Sorularım

Burda
sahinbeyŞahin GeldeçAvatar

customize prefernces wievports wheel zoom increment


YILBAŞINDA YÜKLÜ İKRAMİYE KAZANANLAR BANA BİR SERVER MAKİNE ALMAZLARMI OLA
2011-12-27 18:00:16
  • Offline
  • Erkek
Crtl+Scroll ve Alt+Scroll biri
ArkondeRAlper SözenAvatar

Crtl+Scroll ve Alt+Scroll biri hızlı diğeri yavaş.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2011-12-27 20:35:56
  • Offline
  • Erkek
Şahin Bey o değildi
Querorz

Şahin Bey o değildi aslında sorduğum. Yine de teşekkürler.

Alper Hocam, çok teşekkür ettim.


2011-12-27 21:53:51
  • Offline
Soru 45: Arkadaşlar organik
Querorz

Soru 45: Arkadaşlar organik

Soru 45: Arkadaşlar organik modelleme öğrenmeye başladım da bir şey kafamı karıştırıyor. Organik modellemede sağlıklı çalışabilmek için üçgenlerden uzak durmamız mı gerekiyor? Tutoriallarda hep oluşan üçgenlerden kurtulmaya çalışıyorlar(üçgenleri bir şekilde dörtgenlere dönüştürüyorlar) fakat ben bazı üçgenlerden kurtulamıyorum. Mesela eklediğim resimde ister istemez üçgenler çıkmış ortaya. Ne tavsiye edersiniz bana?

2011-12-31 11:27:49
  • Offline
Soru 46: Hem gizmoları
Querorz

Soru 46: Hem gizmoları hem vertexleri kaybettim. "X" e basarak düzelecek bir sorun değil. Reset atınca düzeliyor ancak üzerinde çalıştığım projenin içindeyken bu sorun devam ediyor.
Not: Şimdi farkettim de bazı açılardan bakınca gizmoları ve vertexleri görebiliyorum ama bazı açılardan göremiyorum.


2012-01-15 23:24:30 Edit:2012-01-15 23:26:25
  • Offline
Cevap 45)(Hala okulun etkisinden
SpecularÇağıl GöymenAvatar

Cevap 45)(Hala okulun etkisinden kurtulamadım :)Üçgen polygonlardan kaçınmanız gerekir çünkü üçgen polygona smooth verdiğiniz zaman bozulmalara yol açıcaktır.Bunu önlemenin yolu vertexlerden "duruma en uygun olanını" seçin ve chamfer verin.Veya üçgen polygonun başlangıç kısmındaki edgeleri seçip chamfer verin.(Kendi bulduğum bir çözüm bazı durumlarda ters etki verebiliyor ama denemekten zarar gelmez)

Cevap 46)Ayarlardan bir bölümden vertex boyutları arttırılabiliyor bir de ona bakın.(Tam yerini bilmiyorum)


http://cagil.cgarena.com/ http://www.turbosquid.com/Search/Artists/CagilGoymen
2012-01-16 16:43:55
  • Offline
  • Erkek
45- Evet genellikle üçgenlerden
ArkondeRAlper SözenAvatar

45- Evet genellikle üçgenlerden uzak durmak tavsiye edilir. Hem smoothing açısından, hem de modekli anime etmek istediğinizde poligonların istenilen biçimde deforme olması, birbirlerinin içine girmemesi açısından. Tabi pratikte hiç üçgen olmuşmaması mümkün değil. Böyle durumlarda üçgenlerin objenin düğüm noktalarında oluşturmak gerekiyor. Tabi bu hazırladığınız objeye göre çok değişkenlik gösterir. Bu konuda çok başarılı bir yüz modelleme dersi vardı, eğer adresini bulabilirsem paylaşırım. Siz de kendi bulduğunuz benzeri derslerde, üçgenlerin özellikle modelin hangi bölgelerinde oluşturulduğunu takip edin.

46- Reset atınca düzeliyorsa bir ayardan değil de bir hatadan kaynaklanıyor diye düşündüm ben ilk olarak. Ekran kartı sürücüsü ile ilgili olabilir ya da viewport driver ile de ilgili olabilir. Opn GL kullanmayı deneyin isterseniz, en azından problemi çözüyorsa direct 3d den kaynaklanan birşey olduğunu anlamış oluruz.

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2012-01-16 21:17:34
  • Offline
  • Erkek
Çok teşekkürler Çağıl Bey.
Querorz

Çok teşekkürler Çağıl Bey. 46 numara kendiliğinden düzeldi. Anlamadım :) .

Sağolasın Alper Abi. Pratikte gerçekten mümkün olmuyor. Bulmaca gibi bi olay :) . Pratiklik kazanmak gerekiyor. Tutoriali bulursanız, paylaşırsanız çok memnun olurum.


2012-01-16 23:23:18 Edit:2012-01-16 23:25:20
  • Offline
Çok çok model yapıp
ArkondeRAlper SözenAvatar

Çok çok model yapıp zaman içinde alışkanlık kazanacaksın. Bir süre sonra kafanda formu canlandırdığında düğümlerin nerede oluşması gerektiğini de bileceksin. Malesef matematiksel bir formülünü bilmiyorum ben de o yüzden sezgisel hareketle öğreniyoruz bunu :)


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2012-01-17 11:30:08
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!