3ds Max : Sorularım

Teşekkür ederim Çağıl
Querorz

Teşekkür ederim Çağıl Bey. Max`de glare ve bloom efektleriyle elde edilebiliyor bu efekt fakat tüm render bu efektlerden nasibini aldığı işin tüm görüntüde parlamalar meydana geliyor ve sağlıklı olmuyor. En doğru çözüm Photoshop kullanmak oldu sanırım.

Arkadaşlar 41 cevaplanmadı.


2011-12-14 22:30:16
  • Offline
Onun yerine Lens Effect
SpecularÇağıl GöymenAvatar

Onun yerine Lens Effect Flare verebilirsiniz video post kısmından.Material id eklediğiniz objeye vereceğinden o etkiyi tüm renderda bir bozulma oluşmaz.Ama videoposttan vray desteği çıkartamadım max 2009`da.


http://cagil.cgarena.com/ http://www.turbosquid.com/Search/Artists/CagilGoymen
2011-12-14 22:38:44
  • Offline
  • Erkek
40. Photoshop kullanarak kolayca
ArkondeRAlper SözenAvatar

40. Photoshop kullanarak kolayca yapabilirsiniz, ya da max de rendering effects altındaki glow efektinş kullanabilirsiniz.

41. Normal Bump bir çeşit kabartma kaplamasıdır. Bump map de siyah/beyaz skalasındaki değere göreyüzeye basit bir kabartma etkisi oluşturulurken normal map de RGB skalasına göre yüzeyin her noktasındaki yüzey normalleri de okunur. Normal Bump adı da buradan gelir zaten :) Normal Bump da Yüzeyin yer bir noktasının X,Y ve Z eksenlerinde ne miktarda yükseltileceği tanımlanırken bump map sadece Z ekseninde çalışır. Bu yöntemle yüzeyde oluşturulmak istenen ince detaylar daha net ve belirgin bir biçimde aktarılabilir.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2011-12-14 22:47:44
  • Offline
  • Erkek
Çağıl Bey teşekkürler.
Querorz

Çağıl Bey teşekkürler. Açıkcası video post olayını hiç bilmiyorum. Bir araştırayım.

Alper Hocam photoshop en mantıklısı gibi görünmeye başladı bu seçenekler arasında. Hem hızlı hem de böyle bir efekt için max yerine PS kullanmakta bir kaybımız olmayacağı kesin.

Normal bump olayını anladım fakat eğer olay tek boyuttan 3 boyuta çıkıyorsa herhalde bunun maplerini hazırlamak PS ve türevi programlarla mümkün olmuyordur, değil mi? Nerden temin edebiliriz bu mapleri?


2011-12-15 00:12:42
  • Offline
Soru 42: Üstadlar ben
Querorz

Soru 42: Üstadlar ben bir araziye vray fur uygulamak istiyorum(çimen için) fakat bazı yerlerde açıklıklar kalmasını, çimen yerine toprak olmasını istiyorum. Bunu Blendmaterial şeklinde nasıl yapabilirim?(blendmtl`ye attığım "blend amount" mapinde siyah yerler toprak, beyaz yerler çimen olacak şeklinde mesela.
Ya da benim söylediğim yöntem mümkün değilse başka bir yöntemi var mıdır bunun?

Edit: V-ray Fur`de "Density Map" atanabildiğini farkettim fakat bunun UVW map ayarlarıyla nasıl oynayabilirim? Mümkün mü?


2011-12-15 02:28:44 Edit:2011-12-15 09:08:51
  • Offline
40 (Ek): Doğrudur, photoshop
ArkondeRAlper SözenAvatar

40 (Ek): Doğrudur, photoshop da yapmak çoğu zaman daha hızlı oluyor. Yine de MAX de nasıl yapıldığına dair de bir iki deneme yapmanızı tavsiye ederim. Çok fazla aydınlatma elemanının olduğu sahnelerde Object ID, Material ID gibi kanallara efekt vererek photoshop da her bir nokta için ayrı ayrı uygulamaya çalıştığınız efekti MAX içinden birkaç tıklamayla halledebiliyorsunuz. Özellikle de perspektif etkisiyle efektin şiddetinin de değiştiği yerlerde photoshop da manuel uğraşmak yorucu olabiliyor. Alternatif olarak render kanallarını kullanmanızı da tavsiye edebilirim. Render ettiğiniz kanalı photoshop da maske olarak kullanarak işinizi çok hızlandırabilirsiniz.

41 (Ek): Photoshop da normal map hazırlamak için birkaç tutorial okumuştum. Açıkçası çok mecbur kalmadıkça uğraşmayın derim. :) Crazy Bump programı normal map de dahil olmak üzere bir resimden birçok map i aynı anda çıkartmanıza yardımcı oluyor. Mutlaka deneyin. Normal map in daha çok kullanıldığı bir alan low poly modelleme. Çok yüksek detayla modellenen bir şekilden render kanalı olarak bir normal map çıkartıp bu kaplamayı aynı objenin low poly versiyonuna atayarak daha detaylı gözükmesi sağlanıyor. Bazı oyun motorları normal map kullanarak gölge de oluşturabiliyor sanırım. Bu sayede oldukça gerçekçi sonuçlar alınabiliyor.

42: Density Map en pratik olanı bence. Fur objesini material kullanarak kontrol edebileceğinizi pek sanmıyorum. Density map de beyaz kısımlar fur ayarlarında girdiğiniz sabit yoğunluk değerinde olurken, bu değer siyaha doğru azalır ve siyah da "0" olur. Arazi modeline atadığınız malzemeyi bozmadan density map eklemek için tavsiyem ikinci bir UVW map ekleyip Channel değerini değiştirmeniz. Yani mevcut UV tanımını bozmadan sadece density map için ayrı bir UV kanalı oluşturmuş olacaksınız. Daha sonra photoshop kullanarak istediğiniz gibi bir siyah/beyaz kaplama hazırlayabilirsiniz. Böylece toprak mazlzemesini de hiç bozmamış olacaksınız.

Not: Eklediğiniz density map için de texture channel değerini değiştirmeyi unutmayın :)

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2011-12-16 13:41:37 Edit:2011-12-16 13:44:09
  • Offline
  • Erkek
40- Hocam burda yazdıklarınız
Querorz

40- Hocam burda yazdıklarınız çok ilgimi çekti. Bu maddeyi daha sonra detaylı inceleyip öğreneceğim bahsettiğiniz şeyleri.

41- Genel kültür olsun diye sormuştum zaten aslında. Şu anda bulaşabileceğim bir şey değil :) . Öğrenmiş oldum.

42-Şu anda bir projenin çimenleriyle meşgulum ve zaten problem yaşadım yine displacement olayıyla ilgili. Vazgeçiyorum artık displace olayından. Density Map olayına giriş yapayım hemen ozaman :). Hiç kullanmadım daha önce

Yine de öğrenmek açısından problemimi yazmak istiyorum. Her defasında başıma bela oluyor bu olay.

Soru 43: Sahnede büyük bir plane var. Çimen materyali atılı üstüne ve vraydisplacement mod uygulanmış halde. Tabi grass-displace map var vraydisplacement texture map kısmında. Render alınca displacement etkisinin çimen gibi değil de küçük kum yığınları şeklinde(yani çok kalın) göründüğünü farkedip displace map`in tile ayarını yükseltiyorum. Tile ayarını yükseltince çim yükseklikleri azalıyor ve ben amountu(displace miktarı) artırınca yine kum yığınları görüntüsü oluşuyor. Tile yükseliğini artırıp - amount değerini de artırıyorum sürekli ama hep aynı görüntü oluyor. Döngü ve sonuç hep aynı. Küçük kum yığınları... Tek çözüm planeyi scale yaparak küçültmek oluyor. Planeyi 10 kat küçültünce çimler istediğim görüntüye ulaşıyorlar. Fakat anlamadığım şey şu, tile değerini yükseltmek ile planeyi küçültmek arasında ne fark var ki? İkisinde de birim alana düşen çimen sayısı ve boyutu aynı...


2011-12-16 16:11:38
  • Offline
43- Sanırım displacement için
ArkondeRAlper SözenAvatar

43- Sanırım displacement için verdiğiniz kaplamanın blur değerinden kaynaklanıyor. Bitmap için blur default olarak 1,0 olarak tanımlıdır. Onu 0,1-0,3 arası bir değere çekmeyi deneyin, böylece daha keskin olabilir.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2011-12-16 17:01:37
  • Offline
  • Erkek
Kralsınız Hocam, kral!
Querorz

Kralsınız Hocam, kral! Max`deki en büyük problemimi çözdünüz. Çok teşekkürler.


2011-12-16 17:22:55
  • Offline
Soru 44: Arkadaşlar hassas
Querorz

Soru 44: Arkadaşlar hassas zoom yapmanın bir kısayol tuşu vardı. Klavyeden bir tuşa basıp mausenin bir tuşuna da basıp hassas zoom yapılıyordu. Onu hatırlatabilir misiniz bana?


2011-12-27 17:13:30 Edit:2011-12-27 20:25:10
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!