3ds Max : Snap tutmuş görünüyor tutmuyor

ben 3d max i
burak111Burak ÖZTÜRK

ben 3d max i 8 yıldır kullanıyorum ve ilk defa denk geliyor bu sorun bana yani bilmediğimden değil.Olay çok farklı


http://www.officenankara.com/
2019-10-22 15:18:58
  • Offline
  • Erkek
https://www.tr3d.com/?id=forum&f=1&oku=25357 aynı sorunu 2006
burak111Burak ÖZTÜRK

https://www.tr3d.com/?id=forum&f=1&oku=25357 aynı sorunu 2006 da karşılaşmış arkadaşlar


http://www.officenankara.com/
2019-10-22 15:20:11
  • Offline
  • Erkek
o pivotla karşılaşmış ben
burak111Burak ÖZTÜRK

o pivotla karşılaşmış ben çizerken hata alıyorum.İki objeyi çiziyorum snaple birbirine tutturduğumda köşelerden şaka gibi tam tutmuyor arada az birşey boşluk bırakıyor


http://www.officenankara.com/
2019-10-22 15:21:03
  • Offline
  • Erkek
Özellikle şu mesaj herşeyi
burak111Burak ÖZTÜRK

Özellikle şu mesaj herşeyi anlatıyor.


kill_the_artist; tane tane yazalım daha anlaşılır olsun.. bir box var ve pivotu herhangibi bir vertexine snaplayacağız...affect pivot moduna geçtik, snap´ı vertex snap olarak ayarladık pivotu vertexe taşıdık ve snap gerçekleşti. ama vertexin üzerine değil biraz yayına vertexle alakasız bir yere umarım daha açıklayıcı olmuştur.. ve bu ilk snap yapılışta değil birkaç snap fonksiyonundan sonra oluyor basbaya bir "BUG" max 6, 7, 8 versiyonlarında böyle bir sorunla karşılaşmadım.


http://www.officenankara.com/
2019-10-22 15:27:31
  • Offline
  • Erkek
benimde iki obje arasında
burak111Burak ÖZTÜRK

benimde iki obje arasında ufacık boşluk bırakıyor snap.


http://www.officenankara.com/
2019-10-22 15:28:03
  • Offline
  • Erkek
merhabalar yoğunkluk sebebiyle mesajınıza
erkanberkerkan berkAvatar

merhabalar
yoğunkluk sebebiyle mesajınıza vaktinde cevap veremedim.
şu konuyu netleştirmek istiyorum.
3ds max görselleştirme yazılımıdır ve milimetrik kararlılık beklenemez. yani illaki saptırmalar kaymalar yaşanır.

onun haricinde.
programın hatalarından bahsedecek olursak;
snap
perspektifte, ekran kartından sebeple çözümleme hataları yani yırtılmalardan da oluşabilen tutma hataları yapabiliyor.
bu yüzden hizalama tutturma gibi işleri ortografik modda yapmanızı tavsiye ederim.

İKİNCİ VE EN ÖNEMLİ SEBEP DE ŞU;

3ds max sahnedeki sıfır noktasından uzaklaştıkça hesaplama alanı genişleyeceği için kararlılığı buna bağlı olarak düşüyor.
bunu kontrol edebilirsiniz.
sıfır noktasından kastım sadece projenin sıfır noktasında olmasından bahsetmiyorum.

projeniz sıfırdadır ama çok uzaklarda küçücük bir line, point, block(yani
autocadden gelen ancak max in göremediği objeler de buna dahil) kalmıştır

objeler sıfırdadır fakat pivotları uzaktadır.

obje ismi vardır fakat poly yoktur yani silinmiştir(select yaparak seçilemez mesela bunlar)

objede polygonların silindiği yada yüzeylerin oluşmadığı yani sadece veztexlerin göründüğü bölümler sıfırdan uzakta kalmış olabilir.

bu ve bu tür sebeplerle program kararsız çalışmalar yapabiliyor.

çözüm olarak ise

sahneni sıfıra getirmeli
tüm objelerinin pivotlarını merkezlerine taşıyıp sıfırdan uzağa pivot atladı mı onu kontrol edebilirsin.
3ds max e dışarıdan gelen tanımlanamayan objelerin varlığını kontrol edebilirsin.
yapılacak bir sürü şey var aslında.

ama unutulmaması gereken genel bir nokta var ki o da
3ds max hiçbir zaman yüksek hassasiyette kararlı çizim yapamaz.

istersen projene ben de bakabilirim.


http://erkanberk.com.tr/
2019-11-06 11:47:03 Edit:2019-11-06 11:51:32
  • Offline
  • Erkek
@erkanberk'in anlattıklarının biri ya
okitoErdem TürkoğluAvatar

@erkanberk'in anlattıklarının biri ya da birkaçı sorunun temel kaynağı.
Çalışılan alanın büyüklüğü arttıkça bu kararsızlıklar da artıyor.
İmternetten indirilmiş hazır moodellerin topolojisinin bozuk olması, mutlak koordinat sisteminin yanlış çalışılmış olması vs vs gibi bir çok şey buna sebep olabiliyor.

Farazi olarak 150 metreye 300 metre bir alanda yapılacak modelleme/görselleştirme işlerinde, ölçeğin santimetre değil metre olarak tercih edilmesi bazen işi de kolaylaştırabilir.

Çözüm önerim ise (işe yarayıp yaramayacağını bilmemekle birlikte) basit bir maxscript İndirme linkini aşağıya bırakıyorum. Uzun süredir kullandığım ve işini çok iyi yapan bir script

https://3dground.net/manual/prune-scene

Çalışma mantığı da basit. Sayfada görsellerle de desteklenerek çok güzel anlatılmış.
Modellerin merkezden uzak helper /yardımcı objelerini gereksiz ise siliyor, sıfır koordinatından uzak kullanılmayan objeleri temizliyor. Varsa zararlı yazılımları ya da hazır modellerle gelmiş sahneyi yoran gereksiz kalabalıkları kaldırıyor. İçi boş layer'ları temizliyor. Sahnede hiç kullanılmamış objelerin asset'lerini kaldırıyor.Garbeging yapıyor.

Prune Scene ile sahneyi temizledikten sonra aynı sorunu yaşamaya devam ederseniz ki, muhtemelen çözmeyecek.

Sahnede snap uyumsuzluğu yapan objenin xform'unu düzeltmek.
Hatta prune scene ile temizliği yapıp xform düzeltip yeni bir max sahnesine merge yapıp çalışmaya devam edin.


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2019-11-07 12:49:09 Edit:2019-11-14 09:58:39
  • Offline
  • Erkek
@okito paylaşım için teşekkürler
erkanberkerkan berkAvatar

@okito paylaşım için teşekkürler faydalı bir script e benziyor.
bunun gibi farklı scriptler var ama bu hepsini bir çatı altında birleştirmiş hoş da olmuş.
ama aklıma birşey takıldı.
sıfır koordinatından uzak objeleri vs. silerken bunun uzaklığını nasıl belirliyor?
bunu programlayan yiğit nasıl bir algoritma oluşturmuş olabilir?
olur ya belki programın uzak sandığı şey işime yarayan bir objeyse yada objenin pivotu kazara uzakta kaldıysa
yandı gülüm keten helva.
işin aslı bu tür yardımcı yazılımlar işimizi çok fazla kolaylaştırıyor. ama işte tehlikelerini düşününce korkuyor insan. çünkü benim kontrolüm dışında yaptığı için oldum olası korkarım bu tür uygulamalardan. ama kullanmadan da edemem. mecburen :)
o yüzden mantığını çözmek istiyorum kullanmadan önce ki davranışını tahmin edebileyim.
script i sevdim ama güzelmiş.
teşekkür ederim paylaşımın için.
burak kardeşimiz sorunun çözümünü buldu mu yada öneriler işe yaradı mı acaba merakla bekliyorum.


http://erkanberk.com.tr/
2019-11-08 09:50:41 Edit:2019-11-08 09:52:59
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!