3ds Max : Sizce bu max demi üretildi ?
Sen uçuşa geçmişsin kardeş.. Allah yolunu açık etsin :D
- Offline
- Bayan
Nasıl yaptığına dair de 5 farklı yolu açıklamış sitede. biri bir eklenti yardımıyla, diğer yöntemler için de mevcut alternatifleri sıralamış. bir göz atın.
- Offline
- Erkek
Ya işte yabancı dil olunca..... :)
- Offline
- Bayan
Arkadaslar bu tip bilinen en meshur calismayi Maya ve Zbrush Master i Meats Meier adli bir eleman Maya ile yapmisti. Daha Sonra Alias Maya 7 bunu program acilis resminde (Signature Image) kullandi. CV Nurbs ile basit modele bir plug-in yardimiyla Nurbs sarmalayip daha sonra icerde kalan kaba modeli kaldiriyordu. ilaveten ayni Hair deki tarama seklinde detaylara geciyordu. Plug-in veya yazani hakkinda malumatim yok maalesef. Detaylar icini buraya
- Offline
- Erkek
Evet orada da herkes Meat Meierden bahsediyordu. Fakat Bu arkadaş onun tekniğini kullanmadığını söylemiş.
- Offline
- Erkek
ben bunu daha önce görmüştüm ve bulmuştum. Bir script aracılığı ile max`de de yapılıyor fakat o sıra zaman yokluğundan tam ilgilenmemiştim. Benim bultudum örnekte bir heykelle birde gitar modeli ile yapılıyordu. Linki kaydetmiş olmam lazım bulursam hemen yollarım.
- Offline
- Erkek
Bence pluginlere hiç gerekyok, basit bir şekil oluşturun örneğin bir küre bu objeyi poligona çevirin. Sonra max 2010 itibariyle gelen GraphikModelingTools/Freeform dan çizim yüzeyini On:Surface seçerek hemen altındaki pick butonuyla üzerinde çizim yapılacak olan objeyi seçerek bir miktar ofset değeri verdikten sonra. Spalnes aracıyla obje yüzeyi üzerine verdiğiniz ofset değeri kadar mesafede splane oluşturursunuz. Gerisi sizin fantazinize kalmış objenin üzerinde nasıl bir splane çizersiniz bilmem. İşiniz bittikten sonra yeni splane yi seçerek viewportta ve renderda görünür kılacak ayarları yapıp isteğe bağlı olarak splane olarak bırakır yada poligon objeye dönüştürürsünüz. Freeform araçları oldukça kullanışlı bir deneyin derim. Tabi hiç uğraşmadan bu işi yapıcak bir plugin varsa bende kullanmak isterim herkesgibi.
İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
yeni birşey sanırım. olmasa bile güzel etki veriyor. çok hoşuma gitti
- Offline
- Bayan
bu calısma bır kaplan bustunu gruware plugınıyle objenın uzerıne sarmasık sardırılmıs bunu zaten ıvy gruware denen pulıgın yuzeye yapısarak sarmasını ıstedıgınız yuzeyı sarıyor sız dur dıyene kadar otomatık olarak surgunler uzuyor ve objenın tamamını sarıyor .bu arkadas yapraksız olarak sarmasıgı kaplan objesıne sardırmıs sonrada gereksız surgunlerı tıraslamıs uclarını sılmıs yanı sonra sarmasıgın sardıgı kaplanı sılmıs sadece pencelerını bırakmıs bır kac eklem kemık bırakmıs sarmasıkla bırlıkte bır butun nesne olmus,sarmasıgıda materyalı atmıs sarımsı bır renk vermıs boyle bısey cıkmıs ortaya vede maxte yapılmıs bır calısma,bu kadar basıt temel max bılgısı olan bır kısı cok kolay bu plugın sayesınde bu calısmayı bırebır yapabılır,bu plugını maxın ıcıne plugın dosyasına yapıstırıp maxte kullanabılırsınız,ıvy gen gruware dıye yazın googleda hemen bulusuznuz ucretsız bır plugındır herekese ıyı calısmalar..
- Offline
- Erkek
Haddimiz olmayarak ustalara da saygıda bulunarak "extrude along spline" komutunu hatırlatmak isteriz... Tenkik olarak üretilmeleri zor olmasa da hayagüçlerinden dolayı kutlamak lazım ustaları...
Saygılarımla,
Not: İçtiklerinden bana da ayırın ;)
- Offline
- Erkek