3ds Max : Safe frame ve render kadraj eşleşmemesi
merhaba, eskiden çalıştığım bir sahne üzerinden yeniden render alıp önceki görsellere montajlamam gerekiyor. Sahnede onlarca kamera var hepsi de birbirinin kopyası, output size lar aynı. Ancak bir kamerada ufak bir kayma var ve oturtamıyorum. Bağlantıda bir ekran görüntüsü mevcut.
Denediğim çözüm yolları şunlar, hiç biri işe yaramadı.
- İhtiyacım olan kadraj safe frame deki gibi ancak render aldığımda kayma var.
- aynı ayar ve koordinatlarda yeni kamera oluşturdum, olmadı
- standart kamera koydum, olmadı
- Rendera alınan tarihten ve öncekilerden kamerayı çağırdım olmadı
- output size aynı
- Aspectler felan aynı
- Render ayarları hepsi için aynı ayarı kullanıyorum
- Sahnedeki diğer onlarca kamerada sorun yok sadece bu kamera da böyle bir problem var
- Sorun vertical shift problemi gibi gözüküyor ancak bire bir aynı kadrajı yakalayamadım bir türlü, guess vertical, v. shift=0 felan denedim
- Temel problem ve ilginç olan safe framedeki kadraj ile renderdaki kadrajın eşleşmemesi
Fikri olan, böyle bir şey başına gelen var mı?
Ekran Görüntüsü: http://tinypic.com/r/2zt9amx/8
*Problemi daha iyi ifade etmek için kırmızı oklarla işaretledim
- Offline
- Erkek
normalde görüneni alması lazım ama ilginç olaylarla karşılaşabiliyoruz :) print size dan tekrar dpı ve boyutlandırma yapsan shift-f ile kapatıp açsan düzelirmi acaba..banada olmuştu öncesinden görünen ile render farklı çıkıyordu nasıl hallettiğimi hatırlamıyorum ama çok basit bir yoldu ondan eminim. 4 ekrana da aynı görselide alıp render setup tan render başlatabilirsin. bu tarz saçma sapan bi yol ile çözmüştüm :) umarım düzelir..
- Offline
- Erkek
Vray cam kullanırken distortion kullandığımda bu oluyordu.
- Offline
- Erkek