3ds Max : riging animation hata var - 3ds Max
Merhaba arkadaşlar.
elimde bir rig animasyon ve bir kedi modeli var. kedi modeline koşma animasyonu eklemeye uğraşıyorum.
öncelikle kedi modeline tıkladığımda boyut otomatik değişiyor bozulma oluyor haliyle.
2. olarak animasyonu setup ettiğimde model tamamen kayıyor iskelette kendi halinde geziniyor.
sizce bu neden oluyor?
notlar: iskeleti oturtmak için biraz deforme etmiş olabilirim iskeleti? bu yüzden olabilir mi? bide kedi için rig animasyon bulamadım köpek kullandım iskelet sistemlerinde büyük farklılıklar yok diye. resimleri editliyorum hemen.
Yardımcı olabilir misiniz?
- Offline
- Erkek
http://imgim.com/9441incia2185209.jpg
http://imgim.com/6617incir7120818.jpg
http://imgim.com/2123incii8725664.jpg
http://imgim.com/8945incid6466273.jpg
- Offline
- Erkek
yok mu şu konudan anlayan yardım edebilecek arkadaşlar?
- Offline
- Erkek
gezinme nedeni skin ettiğin obje ile bones tutmaması olabilir, modelini temiz bir şekilde maxde aç, var olan rigleri üzerinde yeniden yap ve skin et,
başka bir rig animasyonu alıyorsan objemle aynı olculerde degılse deforme olabılır bunun ıcın rıg cagırırken, frame rate change quantıze sec ve xyz o olarak al
- Offline
- Erkek
Skin modifierin kemiğe uyguladığı etki alanlarını ( envelope ) iyi belirlemelisin. Animasyona başlamadan önce her kemiğin etki alanını teker teker kontrol etmelisin.
Bir şunlara bak istersen :
http://www.youtube.com/watch?v=lE6DXlersZM
http://www.youtube.com/watch?v=vx9GGwKgBW4
http://www.youtube.com/watch?v=fpU1yqsT8_A
- Offline
- Erkek