3ds Max : resimdeki ürün için yardım
http://i.hizliresim.com/PQ78v5.jpg
resimde görmüş olduğunuz araba farını modelledim. ancak camındaki çizgileri nasıl yapacağımı bilemiyorum. iyi bir sonuç için nasıl bir yöntem ve nasıl bir material kullanmalıyım. yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler.
- Offline
- Erkek
2 yol var
modelin ön kısmı genelde düzdür ve o çizgiler farın iç kısmında kalır
1 cam kısımın arkasından modellemek
2 modelin uv sini açarak sadece arka kısıma bump map oluşturmak.
Senin karar vereceğin bi durum bu
- Offline
- Erkek
Diffuse Far (cam) olarak kullanılan kanalın Bump kanalına, Normal Bump atarak deneyebilirsin.Ben öyle yapmıştım.Tabi çok daha iyi seçenekler muhakkak vardır.
- Offline
- Erkek
http://i.hizliresim.com/nEyAn1.jpg
bu yöntem işe yarar belki. siyah beyaz kısmını ayrı bir texture olarak hazırlayıp displace kısmına uygulayabilirsin.
ama sahnedeki ışıklandırmayı iyi yapmak lazım.ben hala çözemedim :)
- Offline
- Erkek
turust sanırım gösterdiğin örnek bu işin en etkili yöntemi olsa gerek. bump map ile uğraşıyordum. displace map i hiç düşünmemiştim. çok teşekkür ederim bilgi için. diğer arkadaşlara yardımlarından dolayı ayrı teşekkür ediyorum.
- Offline
- Erkek