3ds Max : Renderde Resim Çok Büyük
Merhaba Arkadaşlar;
Daha önce Camera Match çalışmasında, viewporta ve enviromente atadığım fotoğrafın çok büyük oluşundan dolayı fotoğrafın bir kısmını render edebildiğimi ve bu sorunun çözümü için sizlerden yardım istemiştim. Ancak şimdi fark ettim ki sahneye değil, Enviromente atadığım resmin çok büyüdüğünü fark ettim. Enviromente atanan fotoğrafın, renderda neden büyüdüğü konusunda bir fikriniz ve çözümünüz varmı acaba.
- Offline
- Erkek
Sorunu Geçici olarak çözdüm arkadaşlar. Çözümünü kısaca anlatayım, Environmente atanan fotoğrafı, Metarial editöre attım ve Tile bölümünden Tiling kısımları 1,0 olarak ayarladım ve Mapping Kısmını Screen olarak ayarladım ve sorun geçici olarak çözülmüş oldu, bunu kalıcı olarak çözmenin yollarını arıyorum :)
- Offline
- Erkek
YANGÖZ arkadaşın verdiği bilgiyi not alacaktım.Oda gitmiş
- Offline
- Erkek
Evet daha önceki konu admin tarafından, benim hatam yüzünden silindi ancak arkadaşın göstermiş olduğu yol ve yöntem zaten maxte standart olan ayar. Sanırım arkadaşım benim bu ayarları kurcaladığımı düşünmüş olarak ki bu yolu gösterdi. Ben size yolu tarif edeyim.
Customize->Preference->Viewport bölümünde Confiruge Driver bölümüne gir Texture 512 yaz, Procedural Map 1024 ve match rendering output işaretli her ikisinde.
- Offline
- Erkek
tekrar yazarım şahinbey;
Environmette görünmesini istediğimiz resmi maxin içine sürükle bırak yapıyoruz, F10 tuşuna basarak render ayarlarından çözünürlük ayarlarına geliyoruz. Resmimizin çözünürlülüğü ne ise aynısını render ayarlarındaki çözünürlülüğe yazıyoruz. son olarak shift+f tuşuna basıyoruz ve bir tanede camera ekliyoruz. böylelikle attığımız resim ana ekranda sünmeyecektir.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
o notu sana ben yollamıştım.ACİL yazınca silmişler demekki konuyu
- Offline
- Erkek
Teşekkürler.
bana çok lazım bir konu değil önemli şeyleri not alıp diğer arkadaşlara aktarıyorum.
3 yıldızın hakkını vermek için bu yöntemi geliştirdim. :)
- Offline
- Erkek
Tamam da uyguladığınız çözüm bu sorunun gerçek çözümü zaten. Bu geçici bir çözüm değil ki. Evironment map olarak ekleyeceğiniz resimler eğer silindirik, küresek ya da kübik koordinatlardan birine göre özellikle düzenlenmemişse (.hdr ler gibi) mapping olarak screen seçmeniz gerekir. Bu bir sorun değil, max deki çalışma yöntemi :)
- Offline
- Erkek