3ds Max : Renderde Püf Nokta
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Photoshop bitmiş profesyonel bir çalışmada,renk ve ton ayarları için kullanırsanız daha iyi olur.Bunun içinde ileri düzey photshop bilgisi gerekmez.Bazı bir kaç brihtnes ve postproduction yapmanız lazım.phtoshopta ağaç insan araba gibi şeyler yapaylık katar tam tersine gerçekçilik katmaz.diğer konu resim üzerine calısmanızı koymak için phtoshopa ihtiyac yok.max 2014 te bunu çözersiniz bazı yenilikler sayesinde.diğer konu texture ve malzeme konusunda eksikleriniz var.ışık ve render ayarıda önemli. vrayin uzmanı değilseniz herzaman zaten yapay çıkar. uzmansanızda çok uğraşmanız lazım.kısaca vray herzaman sıkıntı..diğer konu bakış açısıdır.bakış açınızın doğru yerden olması lazım gerçekçilik için. buda fotoğraf bilgisi gerektirir. birde programın gerçekçilikte etkisi yok.cinema 4d max farketmez. material ve texture konularında unwrap olayı ve specular aomap refmap vs olaylarına girmeden realistik sonuc alınması imkansız.kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
3d designer size katılmıyorum. Bu işin içinde photoshop çok etkin şekilde kullanılıyor. Sadece ton ve renk için değil yer yer yansıma, ağaç, insan, çim çevre binalar için çok kullanıldığı örnekler var. Şu anda yanımda değil ama 1-2 gün içinde yapılan profesyonel çalışmaları sizinle paylaşırım burada. Tam aksine bütün çevreyi modelleyip ya da resmi max te giydirmeye çalışmak daha verimsiz olup işi yavaşlatabiliyor. Kullanılan 3d insanlardan çoğu çizgifilm gibi görünüyor. Daha gerçekçi sonuç yakalamak için poligon sayısının çok yüksek olması gerek. Buda render ve çalışmada ekstra yük getirir. Eğer animasyon derseniz tabiiki çaresiz olarak çevre modelinin çok iyi işlenmesi gerekir. Ama tek kare alınan işlerde photoshop bence vazgeçilmez bir nimet. Sadece fotoğraf+render+giydirme+montaj konularının bütün halinde ele alınması lazım. Kamera açısı, ayarları, kullanılacak fotoğrafla uyumu, kullanılan ağaç insan araba ve cisimlerin uygun şekilde perspektife giydirilmesi vs.
- Offline
- Erkek
Realistik render alabilmek için bellirli kurallar vardır.Maddeler halinde yazayım
-Oran-orantı çok önemlidir.Bir binasnın veya iç mekanın gerçek ölçleri ile çalışılması gerekir.Unit setup cm olmalıdır.Mesela kat yüksekliği 300 olan 500-700 bir odayı,3000-5000-7000 oranında çizerseniz,gözümüze kötü gözükmez.Ama bu sahnenin aydınlatılmasıyla ilgili çok büyük sorunlar çıkar.
-Modeldeki her detay,çalışmanızı daha kaliteli olmasını sağlar.Ne kadar detay eklerseniz o kadar iyi olur.
-Diyelimki 10 saatte modelleme bitti ise,bi 10 saatte kaplamalar üzerine yoğunlaşın.Modelledeki detaysızlıkları bile,iyi bir kaplama ile çözebilirsiniz.Kaplama ve kaplamalara verilen bump gibi detaylar çok önemlidir.Kaplama arşiviniz olmalı ve kaplama ayarlarını iyi bilmek gerekir.
-Son olarakda ışık,ışık konumları,ışık sıcaklıkları önemlidir.Işık konumlarını gündelik hayatı inceleyerek ve onu bilgisayarda uyguluyarak yapabilirsiniz.
- Offline
- Erkek