3ds Max : Render-Yüzeye Alanı-Polygon Sayısı ilişkisi
- Offline
- Erkek
sanırım amacınız render süresini önceden öngörmek ama bunun hesabını yapamazsınız cunku size şöyle bir örnek vereyim 1m poligonlu sahne olsun ama loş ortam olacak sekilde komple karanlık olcak sekilde ısıklandırma yapın render süresi 1 2sn sürer ama güzel bir ısıklandırma yapınca işin içine fotonların hesabı giriyor ve süre busefer değişmeye basşlıyor yani poligon yüzey gibi etmenlerden cok daha önemli bir kriter ısıklandırma
- Offline
İlk mesajımda diğer etmenlerin sabit olduğunu yazmayı unutmuşum onu şimdi ekledim.Benim bunu sormamdaki amacım ağırlıklı olarak mimari modelleme yapıyorum.Tasarım sürecinde veya müşteri isteklerinden dolayı modelde çoğunlukla revizeler yapmam gerekiyor.Bende ilerde yapabileceğim olası revizeler için bazen model üzerinde referans edgeler dolayısıyla polygonlar oluşturuyorum.Böyle referans edgler eklemiş olmamın benim render süreme etkisini öğrenmek.
- Offline
- Erkek
hımm ozaman işler biraz değişir en ufak bi fikrim yok deney yapmakdan başka yani bu modelleri 1 2 poligon değilde 500000 1000000 gibi sayılara cıkarıp renderlar almak ama bildiğim kadarıyla poligon arttıkca ramdaki yeri artacak sisteminizi yoracak süreye ne yapar bilmiyorum ama tekrek belirteyim ısıklandırma render surenizde asıl etken olacaktır herzaman
şuan istanbuldayım buradaki sistemim cok dandik onun için test edemicem ama pazartesi akşam unutmazsam bir ilgilenirim guzel aydınlatılmış bir sahnede poligon sayısıını artımının render süresine değişim grafiği cıkarılırsa çok daha etkili bir analiz olmuş olur bence yüzey değişimi de mantıksal olarak değiştirmez ama foton hesaplarını karmasıklaştıracağı için render süresini buyuk ihtimal etkileyecektir yani kutu ile küre renderı arasında bence fark vardır ama dediğim gibi denemek şart :)
- Offline
Benim bildiğim, hatta denediğim kadarıyla sadece hesaplatmada süreyi uzatıyor. Render aşamasına geldiğinde birşey değişmiyor, sadece detay çok olursa yüksek polygonlu objelerde ozaman doğal olarak uzar.
Yani, dümdüz bir planeye 1000segment atarsanda aynı render, 1 segment atarsanda aynı render sürer. Ama hesaplaması uzun sürer ve rame geçirir.
Örnek vermek gerekirse, poxy ile 2 milyon polylik bir ağaçı 1000 tane kopyalayabiliyoruz, ama render süresi değişmiyor, normal ağacı render ediyor. 1000tanesini hesaplatması uzun sürer sadece. Benim hesabım bu şekilde.
- Offline
- Erkek
yansıma, yada malzemedeki bump oranınıa dikkat ettiğiniz sürece çoğaltın bir şey olmaz.
- Offline
- Erkek
soner bey haklısınız hesaplama uzun olunca tek render durumunda sonçda render süresi artmış oluyo yani :))
- Offline