3ds Max : Render`da ışık hatası

Render`da ışık hatası
ugurddeniz dursunAvatar

Merhaba arkadaşlar ,
ben maxte yeniyim , FG ve GI ayarlarını öğrenmeye çalışırken sanırım biryerde bir yanlışlık yaptım ve
" MSG 0.0 warn : GI Photons are used. Multiple diffuse bounces from Final Gather are ineffective and ignored. " hatasını alıyorum,render yarıda kalmıyor ancak sahnedeki ışıklarım inaktif oluyor ve sahne karanlık vaziyette çıkıyor.Bütün ayarları ilk haline çevirdim ama değişen olmadı :S


UdD
2011-12-25 22:23:00
  • Offline
  • Erkek
??
ugurddeniz dursunAvatar

Sahneye skylight ekledim , artık o hatayı almıyorum ancak hala ışıklarım çok kuvvetsiz görünüyor. Yani bir omni`de normalde 1.0 değerini kullanıyorsam şimdi 120 gibi bir değer vermem gerekiyor ki sahne aydınlanmasını görebileyim :(


UdD
2011-12-26 01:51:42
  • Offline
  • Erkek
global ilumination kullanıyorsan Diffuse
ulasdenizulaş deniz

Global ilumination kullanıyorsan Diffuse bounce değerini ( FG diffuse bounce ) 0 yapmalısın. Sıfırdan farklı bir değer dahi girsen GI otomatik olarak bu değeri iptal eder. Uyarı sana bunu söylemiş. Sahnen iç mekan mı dış mekan mı belli değil. Bunu belirt. Eğer Dış mekansa GI kullanmadan dene. Eğer iç mekansa deneme renderlarına FG kapalı GI açık halde başla, uygun render ayarına yaklaştırdığında Fg aktif edip düşük değerlerle istediğin sonuca ulaş. Dış mekanda Fg kullanman çok az yerde sana faydalı olacaktır, ilk aşamada GI kullanma. Bu yönergelere göre yap sonra sorularını sor. Bir de resim ekle mümkünse. İç mekan yapıyorsan sahnende sky portal var mı? bunu da belirt. Ayrıca konuyu yanlış yere açmışsın. bu Mental Ray konusu.


2011-12-26 02:44:08 Edit:2011-12-26 02:55:40
  • Offline
  • Erkek
Exposure ayarlarını da kontrol
novaStd

Exposure ayarlarını da kontrol etmelisin..


2011-12-26 08:14:21
  • Offline
Render1
ugurddeniz dursunAvatar

Render1

Sevgili ulaş deniz, öncelikle ilgine teşekkür ederim, örnek render resmi bu şekilde çıkıyor. FG kapalı , GI açık. " MSG 0.0 error: Material "Material #210660 ( Missing Material )" not supported by the translator. Will render black. MSG 0.0 error: Material "Material #210659 ( Missing Material )" not supported by the translator. Will render black. MSG 0.0 error: Texture map "Map #185 ( Missing TextureMap )" is not supported by mental ray and will not render. MSG 0.0 error: Texture map "Map #186 ( Missing TextureMap )" is not supported by mental ray and will not render. " hatası çıkıyor ayrıca.. :(

UdD
2011-12-26 15:34:39
  • Offline
  • Erkek
Re: NovaStd
ugurddeniz dursunAvatar

Sevgili novaStd , Exposure ayarlarını kapattım ve ışık sorunum çözüldü. :) teşekkür ederim.


UdD
2011-12-26 15:39:08
  • Offline
  • Erkek
Sahnenede Mr tarafından kabul
ulasdenizulaş deniz

Sahnenede Mr tarafından kabul görmeyen malzeme ve texture mapler var. uyarılar bınun için malzemelerini kontrol etmelisin. Fakat bundan önce dilersen Override material kullanarak sahnenin ışıklandırmasını düzeltebilirsin. Bunun için Render Setup pencerei Processing tab kısmında material override etkinleştirip bir arch and design material ata. Malzemenin reflection ve glosiness değerlerini düşürüp beyaz gri arası bir renk aat ( açık tonda.) Exposure ayarını kapatma. Mr Photographix exposure atayıp Exposure değerini 10 civarında deneyerek ideal değere getirebilirsin. muhtemelen 8-9-10 değerlerinden biri olur. aydınlatmak için değeri düşürmeli, karartmak için arttırmalısın. material override ile kaplamaların hepsi atadığın malzemeden oluşur. ışığı ayarladıktan sonra material override seçeneğini kapatırsan eski materiallerin etkinleşir. sonra hatalı ve uyumsuz materialleri bulmalısın. muhtemelen sahnende Vray malzemen vardır. bunları yaptıktan sonra tekrar bildirisin, bakarız.


2011-12-26 15:59:48
  • Offline
  • Erkek
Re : ulasdeniz
ugurddeniz dursunAvatar

Re : ulasdeniz

Material override ayarlarını dediğin gibi yaptım , ancak malzeme atama kısmını anlamadım. bahsettiğin gri-beyaz arası tonlarda ayarladığım malzemeyi bütün sahneye uygulamam mı gerekiyor ? bu sefer diğer atadığım malzemeler değişmez mi ? Ayrıca exposure ayarını aktif edip Mr photographix atayıp değeri 9 yaptım ancak ekran yine karardı.

UdD
2011-12-26 16:25:22 Edit:2011-12-26 17:24:07
  • Offline
  • Erkek
sahnende ışık var mı.
ulasdenizulaş deniz

Sahnende ışık var mı? Işıkların ya glow, ya da bir objkenin arkasında gizli olabilir ( armatürün içinde olabiilir.) Material override yapmak için, Render setup penceresinde etkinleştirip, none yazan yere tıklayıp material seçmen ve bunu material editörde boş bir slota instance copy yapman gerek. Bu kadar. Seçtikten sonra kendisi tüm sahneye atanıyor. Eğer glow varsa ya da ışıkların bir armatürün içindeyse material override tüm hepsini tek solid materiale dönüştüreceği için ışıklar görünmez. Aynısı sky portal için de gerekli. M. override camları da tek tip katı malzemeye dönüştürdüğünden camaen da ışık göremezsin. Bunun için o objeleri ( ışığın geçişini engelleyecek cam veya armatür gibi objeleri ) renderda gizleyebilirsin. buna bir bak eğer problem çözülmezse sahneni yolla bakalım. [email protected]. ( eposta at )


2011-12-26 16:44:54 Edit:2011-12-26 16:54:05
  • Offline
  • Erkek
M.override uyguladım
ugurddeniz dursunAvatar

M.override uyguladım

M.override uyguladıktan sonra hata almadım o sorun düzeldi. sahnemde avize var ve omni ışık dediğin gibi avizenin içindeyken görünmüyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim ? Omniyi avizenin dışına çıkarmam gerekiyor. Sahnedeki objelerimin de kaplamaları komple sıfırlandı.Onlara tek tek yeniden kaplama mı yapmam gerekiyor ?

UdD
2011-12-26 17:39:45 Edit:2011-12-26 17:49:53
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!