3ds Max : Render Almama Sorunu

Render Almama Sorunu
3Drx8Talha BıyıklıAvatar

Render Almama Sorunu

Arkadaşlar ben daha düne kadar 3ds max 2010 x32 kullanıyordum.Bugün 3ds max Design x32`yi kurdum.Ancak eski maxde bir karakter modelini rahatlıkla render ederken design 2013`te resimdeki gibi bir hata veriyor ve render etmiyor.Denemek amaçlı sahneye bir teapot koymıştum başta render etmişti.Ancak teapota malzeme verip daylight koydum yine aynı uyarıyı verdi.Bu arada mental ray kullanıyorum.

2013-05-01 12:07:12 Edit:2013-05-01 12:07:41
  • Offline
  • Erkek
Talha, bu sorun genellikle
Paranistserkan toydemirAvatar

Talha, bu sorun genellikle maya da çıkardı max te pek rastlamadım ben. Sana ingilizce bi çözüm göndereyim. Bak


2013-05-01 13:38:19
  • Offline
  • Erkek
You’re running out of
Paranistserkan toydemirAvatar

You’re running out of memory. Assuming there’s no bug involved, there are only two things you can do:
1) Add memory. More memory isn’t a bad idea, but not always on option, especially on 32-bit systems.
2) Reduce the memory requirements. This could mean all kinds of things, but here are some ideas:
*) Run the render diagnostics. [Rendering] Render->Run Render Diagnostics
*) Set the memory limits properly. When you submit a batch render, you’re given the option to specify the amount of memory you want to allocate for rendering. The render log (if you set verbosity to at least info level) will spit out lines like this:
MEM 0.0 info : heap size limit set to 3234 MB
That’s how much memory the renderer is going to use at most. If it needs more, it will fail, as it does in your example. The default is for Maya to Auto compute this value for you it will try to get approximately 80% of the available RAM.
*) Use optimized .map file textures. See User Guide > Rendering and Render Setup > Rendering > mental ray for Maya rendering > Quality, render speed, diagnostics > Converting textures to optimized format
c) Use render proxies. See User Guide > Rendering and Render Setup > Rendering > mental ray for Maya rendering > Managing your scenes using render proxies > Using render proxies in your scene
d) Tune the render settings. Start by turning off features like Global Illumination, Caustics and Final Gather. Turn off raytracing. Then work your way back and see when memory use goes up again.


2013-05-01 13:39:12
  • Offline
  • Erkek
Sorun belli belleğin yeterisz.
Paranistserkan toydemirAvatar

Sorun belli belleğin yeterisz. Bellek arttırman gerekecek. Çözüm 1 bu. diğerini orada anlatıyor bir bak derim.


2013-05-01 13:39:55
  • Offline
  • Erkek
bir zamanlar bende Mentalray
threeDsMaxcumhur ÇELİK

bir zamanlar bende Mentalray kullanırken bu hata Yüzünden vray e GeCIS yapmıştım. ozamanlar kullandığım pc 32bitti, araştırdığımda 32bitler Ramin tamamanı kullanamıyor dedilerdi. Proje YOGUN olunca da hata veriyor sanırım. sprun bu yuzden OLABILIR.


2013-05-01 13:40:58
  • Offline
  • Erkek
teşekkürler fakat belleğimin yetersiz
3Drx8Talha BıyıklıAvatar

teşekkürler fakat belleğimin yetersiz olduğunu sanmıyorum çünkü low-poly bir karakter ve max 2010`da rahatlıkla render ediyordu.

O yazıyı bir deniyim inşallah olur.İlginiz için çok teşekkür ediyorum .


2013-05-01 14:26:14
  • Offline
  • Erkek
Netice alabildin mi? Sahnen
fasuto53Fatih Avatar

Netice alabildin mi?
Sahnen buna uygun mu bilmiyorum ancak eğer sorun bellek sorunuysa sahneni katmanlara ayırark renderlemeyi deneyebilirsin.


2013-05-01 19:26:34 Edit:2013-05-01 19:27:04
  • Offline
  • Erkek
sanırım çözülü çok saolun.Sildim
3Drx8Talha BıyıklıAvatar

sanırım çözülü çok saolun.Sildim bir daha kurdum ve sp2`yi yükledim.Bu sefer hata vermedi inşallah böyle devam eder.Hepinize teşekkür ediyorum


2013-05-01 21:44:49
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!