3ds Max : render alırken sorun yaşıyorum
selamlar, ben 3ds max 2012 kullanıyorum az çok bişey çizebilmeme rağmen render konusunda bilgim pek (hiç) yok. sorunum ise materyal atamasamda çizdiklerim yarı şeffafımsı, şekli belirsiz bi halde görünüyor. görüntü düzelir diye materyal atamayı da denedim ama pek bi faydası olmadı. çizdiğiklerimi render almadığım sürece normal olarak görebiliyorum ama render görüntüsünde garip bir şekil alıyor. herhangi bi şekilde yardım edebilecek biri varsa harika olur? teşekkürler..
- Offline
pardon ben render değilde ana ekranda seffaf görünüyor diye alt ve x tuşuna bas yazmıştım fakat problem ana ekranda değil renderde sanırım bu hiç başıma gelmedi opacity ayarından belki olabilir. Eğer renderdeyse sorun yani.
- Offline
- Erkek
bir materyal ataması yapmadan da öyle ondan opacity olduğunu düşünmüyorum ben. belki görünür diye standart bir renk atadım. elimdeki son görüntü bu
http://d1208.hizliresim.com/10/n/c23qn.jpg
plane olarak çizdiklerimde görüntü böyle sadece, plane`den kaynaklanabilir mi ?
- Offline
sanırım back face cull açık kalımış objeni seç sag tıkla object propertiesten backface cull seçili ise onu kapat. birde ordaki visiblty 1 demi onu kontrol et.
- Offline
- Erkek
backface cull işaretli değil ve visibility 1.
ve bu da başka bi çalışmadan benzer bir sorun.
http://b1208.hizliresim.com/10/n/c25jp.jpg
iki çalışmanın ortak noktası plane olması. plane olduğu zaman saçmalıyor nedense.
- Offline
sahneni bi yere upload edip bakma şansımız varmı.
- Offline
- Erkek
http://depositfiles.com/files/mjdm0ffha biraz bekletiyo ama burdan indirebilirsiniz.
- Offline
baktım sahnene normalleri içeri dönükmüş. bütün herşeyi seç sonra normal modifier at ardından kırıklıklar gitsin diye bi tanede smooth modifer at (turbosmooth veya meshsmooth değil sadece smooth :)) ) ardından hepsini gene editable poly cevir. sorunun düzelcek.
- Offline
- Erkek
çok, çok teşekkür ederim :) her plane çizimimde normal modifier`i kullanmalımıyım peki ?
- Offline
ilk plane oluşturduğunda, misal perpective view`den normal face i +z ( top view) yönündekidir... -z tarafına baktığında yani bottom view ise siyah gözüken face tir sen evi sanırım planeden yapmışın ve duvar içinde kenarlardan shift ile kopyalıyarak yukarı çekmişin. buda haliylen siyah yüzeyin evin dışında değilde içinde kalmasına sebeb olmuş render esnasında force 2 side ı seçersende renderda görürsün veya bir önceki söylediğim yöntemlede işini halledersin. 2. yöntem daha doğru viewportta sağlıklı çalışmanı sağlar. kolay gelsin
- Offline
- Erkek