3ds Max : Proboelan da (Lutfen yardimci olurmusunuz)?

Sevgili Turan, Senin Derdin
ETezerErgin TEZERAvatar

Sevgili Turan, Senin Derdin

Sevgili Turan, Senin Derdin 3 Boyutlu spline mantığı... :( Ne demek şimdi bu diyebilirsiniz. AutoCAD de Max gibi aslında 3 görünüşe sahiptir. Ön, Üst ve Sol. Eğer bir spline çiziyorsan tüm noktalarının 2 boyutta aynı derinlikte olmasına dikkat etmelisin. Yoksa 3 koordinatta varolan vertexler yüzünden 3 boyutlu spline olurlar. Bu 2 boyutlu şekil kavramına ters olduğu için, Extrude veya benzeri komutlar (her programda) saçmalar. Öncelikle şunu söylemek isterim. Eğer Ön görünüşün varsa (Pencereye dik) duvarı spline ile tekrar çiz veya ilgili alt spline ı ayır. Ardından İçine Pencere boyutunda bir rectangle çiz ama çizmeye başlamadan önce "Shapes" menüsü altında, en üstte yer alan "Start New Sahpe" komutunu kapa. Böylelikle varolan duvar spline ına devam edeceksin. Extrude kullandığında Pencere olarak çizdiğin rectangle da boşluk olarak karşına çıkacak. Diğer bir unsur da Duvar üzerindeki Kolon veya sütun (ismi her ne ise) sonradan ilave edebilir veya Poly komutlarının yardımıyla çözebilirsin. Bu arada Boolean a karşı tavır sergilememin sebebi yüzey örme sorunudur. Not: 1920x1080 resim ekleyememiş ben küçültüp öyle ekledim. Duvarın soluna ve pencerenin sağına dikkat edin...

[email protected] Sadece Hak Edenlere ...
2011-09-16 14:01:54 Edit:2011-09-16 14:03:42
  • Offline
  • Erkek
Ergin TEZER
sahinbeyŞahin GeldeçAvatar

Ergin TEZER hocam
anlamayadığım bir şey var Solid`te

boolean ve shemfer komutları hatasız çalışıyorken
max ta problem oluyor.
Max solid`ten daha beceriksiz proğramcılardan kurulu aslında düzeltmeleri lazım.bu kadar şikayet varken
ben çok boolean lı çalışmaları solid`te yapıp max alıp çalışıyorum.


YILBAŞINDA YÜKLÜ İKRAMİYE KAZANANLAR BANA BİR SERVER MAKİNE ALMAZLARMI OLA
2011-09-16 15:22:20
  • Offline
  • Erkek
Ergin bey
mstblackburnTuran ManalAvatar

Cok tesekkurler. Selamlar


2011-09-16 15:39:37
  • Offline
  • Erkek
Sevgili Şahin
ETezerErgin TEZERAvatar

Sevgili Şahin "USTA" (bunca zaman geçti ve artık gençlere de ceavp verdiğin için yavaş yavaş mertebe atlıyorsun, hayırlı olsun)
Topoloji mantığında çalışmalar yaparken karar vermek lazım. Hangi komutu nerede kullanmalı. Hangi nesneyi modellerken hangi modelleme tekniğini kullanmalı. Buna karar verebilmek için ise öncelikle neden bu kadar çok modelleme teknikleri var, bunu çözmeliyiz. Bu da ne yazık ki ezberden, Tutorial seyrederek olabilecek bi durum değil :( Eğer kurallarına uygun çalışırsan boolean`da ya da chamfer de herhangi bir problem çıkmaz (en azından chamfer kesin)
Booelan yerine proboolean kullan ama en alt taraftaki ayarlarına dikkat et. He bi de, "Balıkçı ağı" mantığını bi araştır...
Saygılarımla,

Not: İstanbul`da olsan bana çok duacı olurdun ;)


[email protected] Sadece Hak Edenlere ...
2011-09-16 16:57:10 Edit:2011-09-16 17:40:31
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim.Ergin hocam
sahinbeyŞahin GeldeçAvatar

(bunca zaman geçti ve artık gençlere de ceavp verdiğin için yavaş yavaş mertebe atlıyorsun, hayırlı olsun) Teşekkür ederim

(mertebe atlıyorsun)

Yok be hocam sadece öğrendiğim bir şey varsa diyetini ödüyorum.
burdan öğrendim,burda anlatmaya yardıma etmeye çalışıyorum genclere

"Balıkçı ağı" mantığını bi araştır... bu sözünde çok haklısın hocam
Esen kalınız.


YILBAŞINDA YÜKLÜ İKRAMİYE KAZANANLAR BANA BİR SERVER MAKİNE ALMAZLARMI OLA
2011-09-16 17:40:51 Edit:2011-09-16 17:42:45
  • Offline
  • Erkek
otoketten gelen yüzeyler mesh
DreaMaledrm by gg©Avatar

otoketten gelen yüzeyler mesh olarak geldiği için
istediğin kadar uğraşın max onun başına illa bir sorun çıkarır.

otokette 3d modellemesini yapmak daha kolayınıza geliyorsa bilemem.
ama bu alışkanlığınızı maxe geçirmeye çalışın bence.

otoketten sadece çizgi alın, maxte yükseltin, sonra boolean yapın.
böylelikle sorunu öncekine nisbeten azaltmış olursunuz.
hem modelleriniz üzerinde daha çok kontrol hakimiyetiniz olur.

kaldı ki max boolean komutunu tümüyle başarılı bir şekilde kullanabilecek bi yapıya ulaşamadı henüz(nacizane fikrim)

ve çalışmalarınızda normal Boolean yerine Proboolean kullanabilirsiniz.
her ne hikmetse çalışma mantıkları aynı olmasına rağmen Proboolean aynı obje üzerinde daha sorunsuz bir işlem yapıyor.
oysaki ikisinin en önemli farkı biri kullan at, diğeri sürekli...

interesting...


kızılcıklar oolduuuu mu, stacklere doolduuu mu vaay!
2011-09-17 23:00:49
  • Offline
  • Erkek
Boolen yapmadan önce
Querorz

Boolen yapmadan önce ana objeden çıkaracağınız objeyi "Editable Poly" şekline çevirmeyi deneyin.


2011-09-19 00:14:13
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!