3ds Max : Proboelan da (Lutfen yardimci olurmusunuz)?
- Offline
- Erkek
Ergin TEZER hocam
anlamayadığım bir şey var Solid`te
boolean ve shemfer komutları hatasız çalışıyorken
max ta problem oluyor.
Max solid`ten daha beceriksiz proğramcılardan kurulu aslında düzeltmeleri lazım.bu kadar şikayet varken
ben çok boolean lı çalışmaları solid`te yapıp max alıp çalışıyorum.
- Offline
- Erkek
Sevgili Şahin "USTA" (bunca zaman geçti ve artık gençlere de ceavp verdiğin için yavaş yavaş mertebe atlıyorsun, hayırlı olsun)
Topoloji mantığında çalışmalar yaparken karar vermek lazım. Hangi komutu nerede kullanmalı. Hangi nesneyi modellerken hangi modelleme tekniğini kullanmalı. Buna karar verebilmek için ise öncelikle neden bu kadar çok modelleme teknikleri var, bunu çözmeliyiz. Bu da ne yazık ki ezberden, Tutorial seyrederek olabilecek bi durum değil :( Eğer kurallarına uygun çalışırsan boolean`da ya da chamfer de herhangi bir problem çıkmaz (en azından chamfer kesin)
Booelan yerine proboolean kullan ama en alt taraftaki ayarlarına dikkat et. He bi de, "Balıkçı ağı" mantığını bi araştır...
Saygılarımla,
Not: İstanbul`da olsan bana çok duacı olurdun ;)
- Offline
- Erkek
(bunca zaman geçti ve artık gençlere de ceavp verdiğin için yavaş yavaş mertebe atlıyorsun, hayırlı olsun) Teşekkür ederim
(mertebe atlıyorsun)
Yok be hocam sadece öğrendiğim bir şey varsa diyetini ödüyorum.
burdan öğrendim,burda anlatmaya yardıma etmeye çalışıyorum genclere
"Balıkçı ağı" mantığını bi araştır... bu sözünde çok haklısın hocam
Esen kalınız.
- Offline
- Erkek
otoketten gelen yüzeyler mesh olarak geldiği için
istediğin kadar uğraşın max onun başına illa bir sorun çıkarır.
otokette 3d modellemesini yapmak daha kolayınıza geliyorsa bilemem.
ama bu alışkanlığınızı maxe geçirmeye çalışın bence.
otoketten sadece çizgi alın, maxte yükseltin, sonra boolean yapın.
böylelikle sorunu öncekine nisbeten azaltmış olursunuz.
hem modelleriniz üzerinde daha çok kontrol hakimiyetiniz olur.
kaldı ki max boolean komutunu tümüyle başarılı bir şekilde kullanabilecek bi yapıya ulaşamadı henüz(nacizane fikrim)
ve çalışmalarınızda normal Boolean yerine Proboolean kullanabilirsiniz.
her ne hikmetse çalışma mantıkları aynı olmasına rağmen Proboolean aynı obje üzerinde daha sorunsuz bir işlem yapıyor.
oysaki ikisinin en önemli farkı biri kullan at, diğeri sürekli...
interesting...
- Offline
- Erkek
Boolen yapmadan önce ana objeden çıkaracağınız objeyi "Editable Poly" şekline çevirmeyi deneyin.
- Offline