3ds Max : POLİGON SAYISI KONUSU
Arkadaşlar bir söyleme göre, çizilmiş her hangi bir figürün üzerindeki poligon sayısının çok olması render kalitesini düşürdüğünü duydum. Bu doğrumudur?
Yeni birisi olarak sormak isterim , bir insan figüründeki poligon sayısının çok olması ortaya çıkacak işin kalitesini belirler mi?
- Offline
- Erkek
Kaliteli modellerin standardı burada yazıldığı gibidir. Poligon sayısı çok olursa model kaliteli olur diye birşey yoktur.
http://www.turbosquid.com/CheckMate
- Offline
- Erkek
sanırım ben yanlış ifade ettim kalite "BOZULUR" anlamında söylemiştim. Onu düzelttim tekrar ama istediğim yanıt buydu sizde o kişi ile aynı fikirdesiniz gördüğüm kadarı ile .
Ben bir oyun tasarlıyorum burada 3D yeni başlayn biri olarak kendi çabalarımla ilerlemeye çalışıyorum teknik detaylarını bilmiyorum be nsadece elime kalemi alır çizer gibi , modelelrimi çiziyorum .ama Rander kalitesini yada poligonların çok - az olmasının neyi etkilediği konsudna açıkcası bilgiye sahip değilim. Ama tasarımlarımı çıkartıyorum.
İşte bun için bu gün bir araştırma için buraya geldim ilk olarak , soralım bakalım uzmanalr ne diyecekelr diye.
Kısacası benim modellerimde en azami poligonu kullanmış olmam gerekyior ki kaliteli iş çıksın ortaya.. ben böyle anladım..
Doğrumudur?
- Offline
- Erkek
sanırım ben yanlış ifade ettim kalite "BOZULUR" anlamında söylemiştim. Onu düzelttim tekrar ama istediğim yanıt buydu sizde o kişi ile aynı fikirdesiniz gördüğüm kadarı ile .
Ben bir oyun tasarlıyorum burada 3D yeni başlayn biri olarak kendi çabalarımla ilerlemeye çalışıyorum teknik detaylarını bilmiyorum be nsadece elime kalemi alır çizer gibi , modelelrimi çiziyorum .ama Rander kalitesini yada poligonların çok - az olmasının neyi etkilediği konsudna açıkcası bilgiye sahip değilim. Ama tasarımlarımı çıkartıyorum.
İşte bun için bu gün bir araştırma için buraya geldim ilk olarak , soralım bakalım uzmanalr ne diyecekelr diye.
Kısacası benim modellerimde en azami poligonu kullanmış olmam gerekyior ki kaliteli iş çıksın ortaya.. ben böyle anladım..
Doğrumudur?
- Offline
- Erkek
Tam olarak doğru değil. Sahne içindeki poligon sayısı render süresini etkiler, oyunlarda da aynı şey geçerlidir nekadar çok poligon olursa bilgisayarın modeli sanal evrende tanımlaması okadar zorlaşır. Az poligon sayısı ile modeli mümkün olduğu kadar çok detay verilmesi herzaman istenen sonucu vermez, aynı şey tam tersi durumda da söz konusudur. Modellemenin yanında kaplama ve ışık faktörleride vardır, düşük poligonlu bir model iyi hazırlanmış kaplamalar ve sahne ışıklandırması düzgün yapılırsa yüksek poligonla detaylandırılmış bir model ile aynı sonucu verebilir.
İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek