3ds Max : plane üzerinde yuvarlak delik açmak
Arkadaşlar foruma uzun süredir bir şey yazmıyordum, ilk kayıt olduğum zamanlarda hep soru sorarak faydalandım, saolsun diğer forum üyeleri olabildiğince yardımcı oldular.
Bu sefer soru değil ders niteliğinde bir bilgiyi eklemek istedim. Bilenler mutlaka vardır ama bilmeyenler için güzel bir paylaşım olacak.
Bildiğiniz gibi bir obje üzerinde yada plane üzerinde tam yuvarlak bir delik açmak yada extrude için yuvarlak bir alan oluşturmak için standart komut olarak sadece boolean var ve boolean ileriki işlemler için her zaman sorunsuz sonuç veren bir yöntem değil.
Manuel yöntem olarak kullanılabilecek bir kaç yöntemi bu videoda görebileceksiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=KYoYpohzKdM&list=PLT6BGjVsTWAfGsXl1XgmpP4ckBtltSkDs&index=5
Ayrıca mükemmel basit şekilde yuvarlak açmak için kullanabileceğiniz bir scripti paylaşıyorum.
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/loop-regularizer
scripte bir klavye kısayolu atayabilir yada menüye butonunu sürükleyerek buton olarak kullanabilirsiniz.Script nasıl yüklenir videosu da burada.
https://www.youtube.com/watch?v=FZ-SR0C0-tc
Umarım faydalı olur.
- Offline
- Erkek
Boolean iş görüyor ama yüksek poligonlu sahnelerde bu teknik avantajlı olur.
Dosyanın bir yedeğini sitreye ekledim: www.tr3d.com/up/regularizeedgeloop.mzp
Teşekkürler
- Offline
- Erkek
Teşekkürler
- Offline
- Erkek