3ds Max : Plane`i face lere ayırmak

Plane`i face lere ayırmak
BozRadagastSamet UncuAvatar

Bir plane i nasıl düz çizgiler çekerek face lere ayırabilirim? Bunu editable poly-edge-cut yaparak deniyorum fakat cut dedikten sonra çizgiler eğri oluyor,düz çekemiyorum veya göz karar çatı mahyalarını çizebiliyorum.
Editable poly-edge-connect ile nasıl çatı dikmelerini çizeceğimi de bir türlü beceremedim.

http://imgim.com/plane11.jpg

http://www.tr3d.com/dersler/ders/6c/
bu adreste verilen sarı evi yapmaya çalşıyorum,


"15~ catıdakı kütükleri yaparken önce ana hatları oluşturuyoruz daha sonra kenarlardan "extrude" kullanarak dışarı uzatıyoruz

orta kısmı yapmadan sadece dıştaki kısımlaroda yapılabilir

16~ Çatımızı oluşturmak için evimizin zemini ile aynı bır plane çiziyoruz ve bunu çatının yapısına gore facelere ayırıyoruz. Tepeyi oluşturacak noktaları tutup yukarı kaldırıyoruz"


16 da söylenenler ile ilgi sormak istediklerim;

-Evimizin zemini ile AYNI olan bir plane i tekrar nasıl çizebilirim? Plane i tutup çektiğim zaman hep dikdörtgen şekline oluyor,fakat buradaki plane dikdörtgen değil.Segmentleri ekleyip poly ile face leri silsem bu sefer de ona yakın fakat tamamen aynı oluyor.

-Çatının yapısına göre facelere nasıl ayırıyoruz. Dediğim gibi editable poly veya mesh dedikten sonra edge-cut-connect komutları ile yapamadım.Neyi eksik yapıyorum?


Çok teşekkür ederim sabredip,okuyup,cevap vermek isteyen uzmanlara :)


....
2012-07-17 17:21:37
  • Offline
  • Erkek
işin gerçeği çok ii
emax3Emrah YALÇINAvatar

işin gerçeği çok ii anlamadım yapma yolunu. ama anladığım kadarıyla çatı modelliyorsun. ve bunu evin planından yani alt plane`den kopyalayarak yapmak istiyorsun. şöle bişey var. plane`i obje olarak kopyalayıp daha sonra objenin parçasıymış gibi ekleme yapılabiliyor. ama nasıl yapıldığını hiç bilmiyorum. o yüzden o konuda yardımcı olamayacağım. ama çatı oluşturmada şöyle bi yoldan geçebilrsin. kenar edge`leri kopyalayıp istediğin şekilde tepede birleştirebilirsin. ama tabi bu senin çatının plane`inin normali yukarı bakıyorsa, dediğimi yaptığında çatının dışarda kalan kısmı plane`in iç yüzü olmuş olacak. dolayısıyla renderda görünmeyecek. eğer çatının içinide çekim için kullanmayacaksan "flip normal" diyerek bunu halledebilrsin. ama kullanacaksan ya ayrı bir plane oluşturacaksın üzerine ya da çatı çekimi için normal render`ini aldıktan sonra tekrardan flip normal diyerek orayı da görüntüleyeblrsin. çok karışık oldu özür dilerim :S


2012-07-17 17:34:38
  • Offline
  • Erkek
cut ile kestigin yüzeydeki
sener4186şener yıldızAvatar

cut ile kestigin yüzeydeki birleşen vertexler aynı korninatta olmadıgı için egri cıkıyo normal olarak.sen cut ile kes.snap3 ile düz olmasını istedigin vertek yönüne cek.düz olacaktır:)


http://www.seneryildiz.com.tr
2012-07-17 17:37:38
  • Offline
  • Erkek
Çok teşekkür ederim vakit
BozRadagastSamet UncuAvatar

Çok teşekkür ederim vakit ayırıp cevap verdiğiniz için. Teker teker hepsini deneyeceğim anladığım kadarıyla. Plane oluştururken segmentlerin hepsini 1 yaptığım takdirde cut ile edgeleri birleştirirken düz çizgiler elde etmeyi umuyorum snap3 ile birlikte.


....
2012-07-17 22:50:23
  • Offline
  • Erkek
Yunus, Slace değil baba
ETezerErgin TEZERAvatar

Yunus, Slace değil baba slice :)


[email protected] Sadece Hak Edenlere ...
2012-07-18 00:00:26
  • Offline
  • Erkek
Eğer indirmediysen
sahinbeyŞahin GeldeçAvatar

http://www.tr3d.com/dersler/ders/fa/
burda Necmi hocanın eğitim cd si var indir biraz araştır.


YILBAŞINDA YÜKLÜ İKRAMİYE KAZANANLAR BANA BİR SERVER MAKİNE ALMAZLARMI OLA
2012-07-18 00:11:15 Edit:2012-07-18 00:11:48
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!