3ds Max : Objeleri "attach" lamak Performansı Etkiler mi?

Objeleri "attach" lamak Performansı Etkiler mi?

Sorum başlıktaki gibi;
Objeleri "attach" lamak performansı iyi yönde etkiler mi?

2 Soru halinde sorayım;
- Modellemenin(bir mekan) oyunda kullanılacağını varsayarsak;
Çok objeli modellerde performansı iyi yönde etkileyecek çözümler/yöntemler nelerdir?

- Aynı objelerden çok fazla kopyalasam dahi performansı hepsi farklı bir objeymiş gibi etkilemeyecek bir yöntem var mı?
Bazı oyun motorlarında bu var fakat 3ds Max`te aynı işlev mevcut mudur?


Üst düzey çaylak
2018-05-08 18:33:58
  • Offline
  • Erkek
3ds Max`ın attach`ı nasıl

3ds Max`ın attach`ı nasıl çalışıyor bilmiyorum. Ancak attach edilmiş nesneler üzerinde daha iyi memory yönetimi yapıyor olabilir.

Sorduğun sorular oldukça genel ve tümüyle anlatabilmek için onlarca sayfa yazmak gerek.

Ancak birinci sorun için:
- Statik ve dinamik nesneleri ayrı ayı değerlendir. Statik nesneleri mümkün olduğunca birleştirme yoluna git. Dinamik ve static batch konularını incele.
- Bir objeyi olası en az materyalle üretip kopyalarını oyun motorunda oluşturmak, level tasarımını kopyalarıyla yapmak gerekir. GPU Instancing destekleyen oyun motorlarında performansa katkısı büyüktür.
- Occlusion culling.

İkinci sorun için:
- Instance.


2018-05-08 21:47:57
  • Offline
  • Erkek
Çalışma prensibini bilmiyorum ama
halkaFurkan YILMAZ

Çalışma prensibini bilmiyorum ama attach birleştirme yapıldığında daha iyi performans alıyordum eskiden (Yıllar önce, şimdi i7 işlemciler gtx 10xx ekran kartları falan çok da test etme şansım olmadı kafasına göre performans veriyors sanki :D )


www.furkanyz.com
2018-05-08 23:49:28
  • Offline
  • Erkek
Obje sayısının az oluşu,
portoDeniz ErtanAvatar

Obje sayısının az oluşu, instance obje kullanımı ve düşük poligon sayısı performansı olumlu yönde etkiler.


2018-05-09 07:11:03
  • Offline
  • Erkek
Cevaplarınız için çok teşekkürler.

Cevaplarınız için çok teşekkürler. Biraz daha araştırma ve deneme ile anlayacağımı sanıyorum tekrar teşekkür ederim.


Üst düzey çaylak
2018-05-10 12:25:21
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!