3ds Max : obje sayısı ve render süresi

obje sayısı ve render süresi
PMBlntBülent Taşdelgen

merhabalar arkadaşlar, sahnedeki obje sayısı render süresine etki eder mi?
yani objelerin ayrı ayrı olması yerine birbirlerine attach edilmiş olması arasında bir fark olur mu?


2012-05-03 13:22:22 Edit:2012-05-03 13:44:46
  • Offline
  • Erkek
...
soneday7Soner ÇakırAvatar

İyi düşünce, bi test yapaym 2dk, ama pek sanmıyorm etki edeceğini sadece hesaplama kısmından biraz kâr edilebilir


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-05-03 13:28:06 Edit:2012-05-03 13:32:50
  • Offline
  • Erkek
ram
PMBlntBülent Taşdelgen

ram kullanımına da bakın.


2012-05-03 13:59:00
  • Offline
  • Erkek
denedim
soneday7Soner ÇakırAvatar

denedim

Buyurun sonuç,üstteki attachsız,alttaki normal en düşük kalitedee,ve 640x480 biraz kalite farkı oldu yanlız...ama 5 saniye falan fark etti

https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-05-03 16:18:10 Edit:2012-05-03 16:20:51
  • Offline
  • Erkek
Normalde olmasi gereken o,
EgeYEge

Normalde olmasi gereken o, matikli olarak dusundugumuzde eger sahneyi optimize etmek istiyorsak àttach(tek obje )her zamana avantajli olacak, render islemi basladiginda her objenin modifier stack, kaplama...vs gibi ozelliklerini ayri ayri hafizaya alip yazmasi ayri bir zmaan, ya da tek obje olup multisuub kaplama ile bir seferde hesaplamasi ayri, nekadar optimize okadar hiz...

-Objenin topology si ve ic ice gecmis yuzeylerin durumu, gorunmeyen yuzeylerin silinmesi
-kaplamanin kopleks durumu(raytrace ayarlari ve gereginden fazla sisirilmis raytrace ayarinin giderilmesi)
-kaplamalarin boyutu
gibi simdi aklima ilk gelen ozellikler hep render suresini etkileyecektir.

Not: Maya da `Run render diagnostic`diye bir secenekle ne gerekli ne gereksiz gibi bir cok ozelligi mentlray icin gorebiliyoruz. Eminim ki max icin bu vardir buna gore orta degeri ulunaiblir(shadow map ayari...vs vs) eger olmasa bile bir scriptle cozulmus olsa gerek.


iyi calismalar
Ege Y.


2012-05-03 17:10:42 Edit:2012-05-03 17:11:23
  • Offline
  • Erkek
kesinlikle fark eder
3dizmirizmir max

kesinlikle fark eder


2012-05-03 17:12:17
  • Offline
  • Erkek
teşekkürler
PMBlntBülent Taşdelgen

test için teşekkürler Soner bey, teste göre anlaşılan pek süre farkı olmayacak, kazanılan süreyi attach yapmak için harcayacağız :)

@Ege, ek olarak söyleyebileceğim ışık kaynakları var. birden fazla kullanılması, bunun yanında ışık çeşidi de fark ettiriyor süreyi.


2012-05-03 18:05:54
  • Offline
  • Erkek
..
soneday7Soner ÇakırAvatar

%04 gibi bir kazanç oluyor, bunu animasyon, yada büyük projelerde uygularsak o 5sn kazanç ,,1 güne bile çıkacaktır


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2012-05-04 16:39:02
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!