3ds Max : Obje Birleştirme
3DS Max`de boolean ile obje kırpıyoruz. Peki bunun tam tersi olarak obje birleştirme özelliği yok mudur, nasıl yapabiliriz? Editable poly modunda iken atach yapmanın dışında bi yöntem olsun lütfen, yani birleşen iki obje bir daha birbilerinden ayrılamasınlar, yapışık ikiz misali, birbirlerinden iç içe geçmiş olmamalılar...
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Compound object kısmında connect var onunla yapabilirsin.Aynı boolean gibi ama tersi. ancak bir püf noktası var iki cisminde birbirine bakan yüzeyleri açık olcak. bunu yapman için edit polydeki yüzeyleri sil sonra yap . kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
İlk zamnlar bende 3ddesigner hocam gibi yapıyordum.Ama iki nesneyi birbirine connect yapıp edittable poly yapınca yüzeyleri simeden bridge ile birleştirebilirsin.
- Offline
- Erkek
sahinbey;
edit poly deki bridge seçilen edge yani kenarların birleşmesini sağlar.normal olarak poly bridge yapılırsa ise içeride gereksiz poligon olur ve bu komplex modellerde birikerek gereksiz yüzeylerin içeride sayıca artmasına dolayısıyla hem viewportda hemde renderda gereksiz kasılmalara ve ram yemesine neden olur.ayrıca connect birden bire tutuşturur ve detaylı ayarla yumuşak ayarlama yapılabilir. editpolydeki edge bridge ise, extradan yüzeyleri seçmeye çalışmak extra çizgiler atmaya çalışmak vs gerekir. ayrıca atıyorum 250 edgeyi 250 edgeye birleştirceksen içerideki poligonu silmen lazım.silmeden poly bridge yaparsan içerisinde bir sürü gereksiz yüzey oluşmuş olur. ki maxde teki temel mantık 3 boyutlu dğnyadaki gibi değildir.örnek vermek gerekirse bir arabanın bir kapısı kapalıyken dışını görürüz. açıkken içini görürüz. ancak ne yaparsak yapalım içindeki(yani kapı kilidinin olduğu,cam makarasının olduğu yerler) yüzeyi görmeyiz. görmemizede zaten gerek yok. gerçek dünyada ise kapının içi olmassa dışıda olmaz. ancak maxde öyle değil. içi olmadanda dışı olabilir. ayrıntılı felsefik bilgi için. www.maxinfelsefesi.com adresine bakabilirsniz.adres konusunda şaka yaptım :D
- Offline
- Erkek
Hayır bu şekilde silme vs. olmaz karışık objelerde nasıl olcak, mesela 2 teapot u karşılıklı birbirine yanaştırıp tek parça yapmak istesem bu dediğiniz yöntemler işe yaramaz...
Corel Draw kullananlar bilir: birden fazla obje seçili iken "weld" butonuna tıklandığında tüm objeler tek bir obje haline gelir... Aşağıdaki örnekte olduğu gibi:
http://g1212.hizliresim.com/14/h/gx2dl.jpg
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
metin bey onlar tek bir parça olmuş demek doğru olmaz keza formları bozulmuş. tam soracaktım resimli açıklama yaptınız. mesafelerini nasıl istiyorsunuz diyecektim . bu örnek güzel oldu şöyle diyeyim siz bunu bize 2d ekranda dairelerde örnek veriyorsunuz ancak bunu sphere ile maxde düşününce iş biraz komplike oluyor. küreleri birbirine birleştirmekle birleştirip yeni bir form oluşturmak arasında fark var. eğer sorduğunuz bu şekilde yeni bir form oluşturmaksa bunu şöyle yaparsınız. kürelerin kopyasını oluşturursunuz . bunları birbirine normal boealan ile oyarsınız. en son bunları hizalayıp birleştirirsiniz. ancak burda sorduğunuz şey bir modelleme tekniği bana göre, corel draw la bağdaştırmak pek doğru deil.
- Offline
- Erkek
denedinmi de işe yaramaz diyorsun bir küp bir silindir yap connect yap edittable poly çevir yüzeyleri sec bridge yap bakalım
- Offline
- Erkek
www.maxinfelsefesi.com sen bu adresi bana şakadan yazmıştın ama böyle bir site var orda diyorki
Silindir küpü birleştir dış yüzeylerini sil içine bak diğer tarafı göreceksin içerde yüzey oluşmaz yazıyor.
Gayem iyi bir ustayla Sidik yarıştırmak değil
- Offline
- Erkek
Kardeş iki byutlu proğramla max sı nasıl eşleştiriyorsun.
benim ilk göz ağrım corel
anzolot zamanımda ben onu tek çizim proğramı zannediyordum.Ama inamyacaksın öyle takmıştım ki çizime corellenerdeyse üç boyutlu proğramları aratmayacak şekilde masalar merdivenler modellemiştim
- Offline
- Erkek
Sayın "3ddesigner" ben bahsettiğiniz şekilde istemiyorum, objelerin birbiriiçine geçip tek bir obje olması, komplike demekle ne demek istediniz anlamadım açıkçasın, istediğim gayet net: örnek görselde de olduğu gibi ben bunu 2D değil 3D olarak gerçekleştirmek istiyorum ve bunun yöntemini bilen arkadaşlar var ise yardım bekliyorum.
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek