3ds Max : Net bir görüntü elde edebilmek ?
Herkezin Yorumu İçin Teşşekkür
Herkezin Yorumu İçin Teşşekkür ederim.Şuan çıkardığım sonuç şu V-ray deki her ayarın ne işe yaradığını öğrenceğim.Örneğin Gı de hiç bir ayarın ne işe yaradığını bilmiyorum sadece very low seçip render ediyorum.(Gı ne işe yaradığını biliyorum.Fakat ayarlarıyla ilgili bilgim yok.)Daha bilgim olmadığı kısımlardan örneğin noise treshold gibi ayarlar hatta Bir camera ayarı varmış ben 2-3 gün önce deneme yaparken öğrendim.V-ray pyscial camerada d65 gibi bir ayar var o ayar çok önemli neutural kullandığımda render çok daha iyi çıkıyor.
Bunun Yanında Field of view monition blur gibi şeyleri kullanmam gerektiğini dün forumda gördüğüm bir konuya yardımcı olmak amaçlı gittiğimde ve sizlerin önerileri sayesinde gidip birçok resmi çalışmayı inceledim.Fakat çok güzel gözüken çalışmalarda Monition blur yada fov gibi ayarların kullanıldığını gördüm.
Hatta Kenarların çok sert olması gerektiğini Öğrendim.Öncedende İzzet alşan ın bir dersi sayesinde modeli daha düzgün göstermenin bir yolunu öğrendim oda chamfer idi köşelere her yere chamfer uygulayarak kalite artırılabiliyor.
Hatta Bump ve v-ray dipslacemap ide kullanmam gerekiyor.
Birde böyle geç yazmamın sebebi bütün önerileri okuyup konunun başındakilerle birlikte hepsini tektek araştırdım.Şuan Material hazırlamayı fov,moniot blur gibi şeyleri öğrenip ardından render ayarlarının ne işe yaradıklarını öğreneceğim Öğrendiklerimi paylaşacağım.Tabi birde Photoshop u tam anlamıyla öğreneceğim.Hiç bir tutorial izlemeden kendim deneyerek öğrendiğim photoshop olmasındansa tutorialler ile tam anlamaya çalışacağım.
Örneğin şu render element kısmı var.O kısım çok önemli bir kısım V-ray shadows u seçtiğinizde gölge vuran kısımları ayrı bir resmini veriliyor ve bu resimi photoshopda kullanarak gölgeyi olan kısımları daha soluk yada daha canlı bir şekilde göstermenizi sağlayabiliyor.Daha orada 20-30 tane böyle seçenekler var bunları öğreneceğim.
Unutmadan belirteyim ilistrasyon çalışmamı 2 hatta 3 hafta bekleteceğim.O zamana kadar öğreneceğim.Ardından çalışmayı yapmaya başlayacağım.1-2 haftada hazırlamam sürecek.Fakat eminim bu yukarda dediklerimin hepsini başarırsam Ödül alabilecek kadar iyibir çalışma olduğunu belki tr3d nin en iyi çalışması olabileceğinden eminim.Yorumlarınız için teşşekkür ederim.Biraz uzun yazdığımın farkındayım fakat konuyu böyle boş bırakmak istemedim benden sonra öğrenmek isteyen olursa buraya bakarak sırf bu mesajımı okuyarak bile birçok şey öğrenebileceğinden eminim.Öğrenemez ise bana özel mesaj atsın ona ders bile verebilirim.
Düzenleme: themt@ çok teşşekkür ederim tavsiyeniz İçin Fakat konunun başından beri anladığım çok önemli bir şey var oda sadece renderin önemli olmadığı Fakat çalışmanızın çok net gözüktüğünü söyleyebilirim.
2-3 senedir yoktum.(yenilerini ekleyeceğim.)
2012-09-09 14:52:13 Edit:2012-09-09 14:54:41
Test renderi Aldım.5. test
Test renderi Aldım.5. test renderim bence sonuçları çok güzel oluyor fakat sadece daha 2-3 ayarı öğrendim.Light cache kullandım.
2-3 senedir yoktum.(yenilerini ekleyeceğim.)
2012-09-09 15:26:33
6. test renderim.(aslında tek
6. test renderim.(aslında tek mesajda birden çok resim yüklene bilse öyle yükleyecektim.) light cache kullandım secondry multiplayer inin 0,0 yaptım.(yükseltip düşürerek ayarlayacağım.) Fakat bu dolap çok saçma
Birde çim ile ışık birleştiği kısım çimin yansıtması yüzünden çok kötü gözüküyor o kısım onuda düzelteceğim.(çim in ışığı yansıtmasını çok düşürerek çözeceğim.)
2-3 senedir yoktum.(yenilerini ekleyeceğim.)
2012-09-09 15:31:42
Photoshop Kullanımı Öğrenmek İçin
Photoshop Kullanımı Öğrenmek İçin Making Of benzeri videolar izliyorum.
Bir örnek koyayım.En sonra light cachede kalmıştım.
Birkaç bişi öğrendim onları anlatayım.
1-Primary bounces Güneş ışığı (v-ray sun) eklediniz diyelim işte onun yansımasıyla alakalı bu yüzden Sankın İrradance mapda kalmasın light cache olsun.Bunun getirisi Şu V-ray sunda size multiplier i artırdıkça bozulan ışık ve gölge birleşme noktalarında oluşan bozulmalar oluşmuyor.Ve uzamasın gereken render irradance mapden çok daha hızlı bir şekilde render alıyor.Fakat Light cache Bazı kısımları bozuyorda olabilir onu tam çözemedim(Işık almayan kısımlarında sanki ışık alıyormuş gibi daha canlı gözükmesi olabilir.zararını tam çözemedim.)
2-Ambient Occlusion Çok önemli bu 2 objenin kesiştiği kısımlara gölge ekliyor.denebilir.köşeler daha gerçekçi gözüküyor bölce Fakat yüksek bir değer çalışmayı maf edebilir.
3-Gı caustics kısmında reflact ve reflect kanallarının açık olması önemli.Reflact yansımanında ışık oluşturabilmesi diyebiliriz.
Resim e gelirsek bazı ayaların çok saçma etkiler verdiğini gördüm.(Yani light cache lilght cache kullanmak yanlış sanırım.)
(Işığı yerinden biraz daha ileri koydum belki buda saçmalamasına neden olmuş olabilir.yada material ayarları düşük olmalı fakat çözemedim)
2-3 senedir yoktum.(yenilerini ekleyeceğim.)
2012-09-09 20:07:34 Edit:2012-09-09 20:08:35
Unutmadan Bir Render Daha
Unutmadan Bir Render Daha ekleyeyim.Bu benim en beğendiğim render.
2-3 senedir yoktum.(yenilerini ekleyeceğim.)
2012-09-09 21:03:05 Edit:2012-09-09 21:03:37
bence en iyi renderı
bence en iyi renderı iyi bir fotoğrafçının gözünden alınan render`dır.
o yüzden ışığı iyi kullanmak programı kullanmak dan önce gelir.keşke bu dedigimi bende yapabilsem
Süphesiz Sen Sen Değilsin
2012-09-09 22:26:54
Sinan Bey, Haddim olmayarak
Sinan Bey, Haddim olmayarak 1-2 Tavsiyede bulunacağım...
1- Bilardo oyna - Photon Davranışlarını Kavrayacaksın.
2- Goya yı incele - Işığın kullanımını göreceksin.
3- Ana ışık Kaynağımız Güneş zannedilir. Bu hataya düşmeyeceksin... ;)
Saygılarımla,
Devam ediyorum ayarları denemeye
Devam ediyorum ayarları denemeye Hazır bir model üstüne 2190x2190 lık material atadım.V-ray displacemap ve bump ekledim koltuğa ve bazı ayarları değiştirdim şu şekilde bu ayarlarıda diğer mesajımda ekleyeceğim.
ışık olarak 1 adet v-ray light plane ve 1 tane v-ray sun kullandım.Materialsiz olmasının sebebi Hd kaplama olarak indirdiklerimin hd resim çıktığından tekrardan bir pack bulmaya çalışıyorum.(15 GB)
2-3 senedir yoktum.(yenilerini ekleyeceğim.)
2012-09-10 16:57:11 Edit:2012-09-10 16:58:58
Bütün ayarlarının Resimlerini Ekliyorum.Fakat
Bütün ayarlarının Resimlerini Ekliyorum.Fakat Herkezin dediği gibi Sahneye göre ayarlar değişebilir.Fakat Bu yaptığım çalışmadan şunu anladım.Renderdan kadar önemli olan material ve kaplama Tabi birde v-ray displacemap da çok önemli.Modelinde yüksek polygon olması Ve sahnenin dolu olması Photoshop ile sonradan verilen effectlerin önemi.Gibi birçok konuyu kavradım şimdi bir interior tasarım yapacağım.Modellerin hepsi kendi modelim Olacak.1 haftalık bir süreçte tamamlayıp ardındada bu ikigünde edindiğim bilgiler sayesinde güzel bir render alabileceğim.
2-3 senedir yoktum.(yenilerini ekleyeceğim.)
2012-09-10 17:09:07
Kapalı
Topic closed automatically because it`s been more than a year!