3ds Max : multiscatter`da ağaçların ışık saçması

multiscatter`da ağaçların ışık saçması
EmreDeniz_DnzEmre DenizAvatar

multiscatter`da ağaçların ışık saçması

Merhaba arkadaşlar, iki gündür multiscatter öğrenmeye çalışıyorum.işimi görecek kadar başarılı oldum fakat 2 konuda sıkıntımı gideremedim.yardımcı olursanız çok sevinirim. 1) multiscatter da kullandığım ağaçların bazı noktalarında ışık patlamaları meydana geliyor. 2) ağaçlar hep iç içe giriyo.bu ağaçların birbirlerine hiç değmemelerini sağlayabiliyormuyuz

Kalp dediğin atıyor zaten. Marifet ritmi değiştirebilende...
2012-03-02 16:51:13 Edit:2012-03-02 16:56:58
  • Offline
  • Erkek
Ağaçların birbirine değmemesini Collision
charmashaokiOkan Mutlu AkpınarAvatar

Ağaçların birbirine değmemesini Collision ayarları ile yapabilirsiniz. Işık patlamaası problemini ben de bir projemde yaşamıştım maalesef. Ben mentorplants ağaçları ile yaşamıştım aynı problemi hatta hatırladığım kadarıyla Aesculus(At kestanesi)`nin çiçekleri pembe ışık saçıyordu etrafa. Kaplamalarda değişikliğe giderek çözülmüştü benim problemim. Kolay gelsin.


2012-03-03 12:34:50
  • Offline
  • Erkek
çok teşekkür ederim okan
EmreDeniz_DnzEmre DenizAvatar

çok teşekkür ederim okan sorunu çözdüm şimdi.ışık içinde dediğin gibi materyalleri değiştirdim ama yine aynısı oldu.bazen parlıyo bazen parlamıyo:)


Kalp dediğin atıyor zaten. Marifet ritmi değiştirebilende...
2012-03-03 13:31:33
  • Offline
  • Erkek
benim bildigim kadarıyla vray
cenk_sunguCenk SunguAvatar

benim bildigim kadarıyla vray material kullanmak gerekiyor, standart material de problem oluyor... Umarım dogru biliyorumdur...


Obsesif Kompulsif ´im... O yuzden hersey duzenlı olmalı!!!... http://www.turbosquid.com/Search/Index.cfm?keyword=cenk+sungu&x=0&y=0
2012-03-03 17:48:01
  • Offline
  • Erkek
Işık saçan objenin üzerine
sehircy

Işık saçan objenin üzerine sağ tıklayıp Vray properties`den generate GI seçeneğini kaldırın. Bir de böyle deneyin


2012-03-04 16:40:38
  • Offline
evet cenk standart materyal
EmreDeniz_DnzEmre DenizAvatar

evet cenk standart materyal kullanıldığında max hata veriyo.tüm materyalleri vray yapmak gerekiyor.

Dediğin gibi denicem hakan teşekkür ederim


Kalp dediğin atıyor zaten. Marifet ritmi değiştirebilende...
2012-03-05 09:34:37
  • Offline
  • Erkek
Render ve ışık ayarlarınla
pitposumSerdal ErtasAvatar

Render ve ışık ayarlarınla ilgili bir problem olabilir mi ?
Ben uzun zamandır kişisel ve profesyonel çalışmalarımda multiscatter kullandım. Hiç böyle bir problem yaşamadım. Gerçi ağaçların malzemesinden de olabilir ama ... Bu tip problemler bazen ışık ve render ayarlarından da kaynaklabiliyor....


http://pitposum.deviantart.com/ www.serdalertas.com
2012-03-05 10:03:28
  • Offline
  • Erkek
ışık ayarlarıyla ilgili bi
EmreDeniz_DnzEmre DenizAvatar

ışık ayarlarıyla ilgili bi problem olabileceğini pek sanmıyorum çünkü aynı ağaç aynı materyal ama abzı yerlerde bu ışık patlamaları meydana geliyor.daha sonra bu patlamaların olduğu yeri yakın dan render aldığım da bu sorun ortadan kalkıyoru.genellikle uzaktan alınan renderlarda bu ışık patlaması başıma geldi.tüm ağacı gri yaptığımda ise bu patlamalar olmuyor.

içinden çıkamadığım nokta, ışık patlaması olan camera açısından aldığım renderı bir daha aldığım da bu sorun olmuyo başka yerde patlama oluyo bu sefer.


Kalp dediğin atıyor zaten. Marifet ritmi değiştirebilende...
2012-03-05 11:11:51
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!