3ds Max : multiscatter`da ağaçların ışık saçması
- Offline
- Erkek
Ağaçların birbirine değmemesini Collision ayarları ile yapabilirsiniz. Işık patlamaası problemini ben de bir projemde yaşamıştım maalesef. Ben mentorplants ağaçları ile yaşamıştım aynı problemi hatta hatırladığım kadarıyla Aesculus(At kestanesi)`nin çiçekleri pembe ışık saçıyordu etrafa. Kaplamalarda değişikliğe giderek çözülmüştü benim problemim. Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
çok teşekkür ederim okan sorunu çözdüm şimdi.ışık içinde dediğin gibi materyalleri değiştirdim ama yine aynısı oldu.bazen parlıyo bazen parlamıyo:)
- Offline
- Erkek
benim bildigim kadarıyla vray material kullanmak gerekiyor, standart material de problem oluyor... Umarım dogru biliyorumdur...
- Offline
- Erkek
Işık saçan objenin üzerine sağ tıklayıp Vray properties`den generate GI seçeneğini kaldırın. Bir de böyle deneyin
- Offline
evet cenk standart materyal kullanıldığında max hata veriyo.tüm materyalleri vray yapmak gerekiyor.
Dediğin gibi denicem hakan teşekkür ederim
- Offline
- Erkek
Render ve ışık ayarlarınla ilgili bir problem olabilir mi ?
Ben uzun zamandır kişisel ve profesyonel çalışmalarımda multiscatter kullandım. Hiç böyle bir problem yaşamadım. Gerçi ağaçların malzemesinden de olabilir ama ... Bu tip problemler bazen ışık ve render ayarlarından da kaynaklabiliyor....
- Offline
- Erkek
ışık ayarlarıyla ilgili bi problem olabileceğini pek sanmıyorum çünkü aynı ağaç aynı materyal ama abzı yerlerde bu ışık patlamaları meydana geliyor.daha sonra bu patlamaların olduğu yeri yakın dan render aldığım da bu sorun ortadan kalkıyoru.genellikle uzaktan alınan renderlarda bu ışık patlaması başıma geldi.tüm ağacı gri yaptığımda ise bu patlamalar olmuyor.
içinden çıkamadığım nokta, ışık patlaması olan camera açısından aldığım renderı bir daha aldığım da bu sorun olmuyo başka yerde patlama oluyo bu sefer.
- Offline
- Erkek