3ds Max : multi crossinsert
arkadaşlar 2 tane edge kesişme noktasına crossinsert ile vertex atabiliyoruz. benim aradığım binlerce kesişen edge için toplu olarak vertex atılması. bununla ilgili sizin bildiğiniz bir script veya bir yöntem varmı? teşekkürler
- Offline
- Erkek
eğer çizgiler z ekseninde düz ise! bir yöntem var aklımda
önce çizgilerin herbirinin segmentlerini explode etmelisin
çizgileri extrude et utilities/collapse/single objectt/bollean/union seceneğini işaretledikten sonra
collapse slected yap yüzeylerin kesişim noktalarında vertexler oluşacaktır
front görünüş penceresinden üstteki edgeleri seçerek
create shape from edge komutuyla yeni oluşturduğun çizgiler senin istedin şekilde olacaklardır
yapamazsan dosyayı bana gönder bi bakayım
kolaygelsin
- Offline
- Erkek
erkan çok teşekkür ederim. anlattığın şekilde yaptım, tam istediğim gibi oldu:) sayende yeni bir şey daha öğrenmiş oldum. tekrar teşekkürler
- Offline
- Erkek
işeyaramasına sevindim zafer
____________________________________
şahin dayı nerdesin bak bu konu tam sennlik
- Offline
- Erkek
Ya ben bunu 2 gün okudum.Kafam karıştı dün yazacaktım aklıma birşey geldi onu deneyip yazayım dedim.Sen konuya girince denemeden yazıyorum.
Edgeler bir obje üstünde olur.kesişim yerlerindede zaten nokta olur.
Soru edge
Cevap çizgi anlamadım gitti
İki kesişen çizgi (Sadece iki uçlarında wertex olan) attach yapınca kesiştiği yere wertex ekleniyormu diye deneme yapacaktım. sen yazmışsın
bunu bir deneyeceğim.
Sen genede konuyu az açsan tam olarak
- Offline
- Erkek
mesela line ile çizdiğin bir grill ızgara düşün bunu FFD 3x3x3, FFD box her neyse eğip büktüğünde control point sadece vertexlerin olduğu yerlerden etki ediyor. boolean veya shape merge ile bu olmuyor. ama yukarıdaki yöntem ile eğimli yüzeylerde kontrol sağlayabilirsin.
http://img851.imageshack.us/img851/4072/001zxm.png
http://img802.imageshack.us/img802/3580/002mp.png
- Offline
- Erkek
Ben bunun bir çizgisel çalışma olduğunu anladım ama
Karışıklık Şurdan
Soru Edge
Cevap Çizgi
Erkanın dediği şekilde yaptıp ama collapse slected yapınca ortada ne çizgi kalıyor ne wertex Sadece colapse dikdörgeninden başka
- Offline
- Erkek
şahin dayı
create shape from edge
komutu edgelerin üzerinden geçen çizgi olşturmaya yarıyor
yani edge = çizgi gibi düşün
ve dikdörtgen çizip colleps yaparsan hiç bişey olmaz
bunu yaparken kullandığın çizgilerin başlangıcıyla bitişi birbirine değmemesi gerekiyor
bak orda explode diye bir komuttan bahsediyorum
yani burada anlattığım bir komut değil bir teknik
bunu uygularken edit mesh ve edit spline ın modifiy bölümündeki komutlarını bildiğini varsayarak anlattım
spline`de, explode ve crossinsert
mesh`te, create shape from edge gibi
komutları iyi biliyorsan (kullanım alanlarıyla beraber) bu olayı anlayabilirsin. bu komutları biliyormusun?
- Offline
- Erkek
Acemileri düşünerek Yazman gereken bu olmalı idi düşünüyorum.
Ben her çizgiyi tek tek explode yapıyordum
İki çapraz çizgi çiz (vaya daha fazla)
Hepsini seç bir miktar extrude yap
utilities/collapse/single objectt/bollean/union
seceneğini işaretledikten sonra collapse slected deyince
Edittable mesh e dönüşür edge seceneği ile en üstteki edgeleri seç
create shape from edge komutuyla yeni çizgiler oluşturur kesişim yerlerine wertex ekleyerek.
artık Edittable mesh nesnesini sile bilirsin.
- Offline
- Erkek
çözeceğinden şüphem yoktu sahin dayı !!!
haklısın sadece soruyu soran arkadaşın yaptığı çalışmalara bakarak
bunu yapan mesh, spline, poly arasıda çok gidip gelmiş komutlarını iyice öğrenmştir dedim
ona göre cevap yazdım.
neyse bidaha sefere daha geniş açıdan bakarak yazarım.
- Offline
- Erkek