3ds Max : müdür koltuğu modelleme

7
KediEti7ümit ülkerAvatar

7

edit poly/edge ile seçili edge`leri içeri extrude veriyoruz. width değerini de çok az açıyoruz. height değeri çekim kıvrımlarının derinliğini, width ise genişliğini belirler.

2013-03-05 15:56:59 Edit:2013-03-05 16:06:11
  • Offline
  • Erkek
8
KediEti7ümit ülkerAvatar

8

kıvrımların bitim yerlerinin sert bir şekilde sonlanmasına sebep olan dört vertex`i seçip weld ediyoruz.

2013-03-05 15:57:11 Edit:2013-03-05 16:07:20
  • Offline
  • Erkek
9
KediEti7ümit ülkerAvatar

9

edit poly/polygon ile düğme polygonlarını seçip ilki dışarı, ikincisi ileri ve üçüncüsü içeri olmak üzere bevel verip düğmeleri oluşturuyoruz.

2013-03-05 15:57:20 Edit:2013-03-05 16:08:43
  • Offline
  • Erkek
10
KediEti7ümit ülkerAvatar

10

objeye meshsmoot veriyoruz. edge`lerin arasını az açtığım için benimki biraz sert oldu.

2013-03-05 15:57:29 Edit:2013-03-05 16:10:57
  • Offline
  • Erkek
10 etti
mehmet-erkanMehmet Akif ERGANAvatar

10 etti


www.erganmuhendislik.com
2013-03-05 16:00:29
  • Offline
  • Erkek
çok teşekkür ederim paylaşım
osmcbnosman çobanAvatar

çok teşekkür ederim paylaşım için ancak düğme yerlerinde dediğiniz yöntemi uyguluyorum. yaşadığım genel modellemem şu editable poly modunda istediğim kıvrımdaki edgeleri oluşturduktan sonra belirlediğim yüzeyleri inset exturude yada bevel ile olulturduğum yüzeylere chamfer atıp. ardından oluşmuş düz şekili FFD ile istenilen konuma getirip modellemeyi bitiriyorum. benim sıkıntı her yüzeydeki kıvrımlı hatları tam gerçekçi bire bir yansıtamamak.çünkü resimde gördüğünüz gibi her yüzey ayrı kıvımlı hatlara ve şişkinliğe sahip oluyor. belli bir aşamadan sonra FFD her yüzeye uyguladığım zaman edgelerin üst üste binmesinden doolayı kırıklar oluşuyor


2013-03-05 16:15:59
  • Offline
  • Erkek
anlıyorum. ana kıvrımlar dışındaki
KediEti7ümit ülkerAvatar

anlıyorum. ana kıvrımlar dışındaki rastgele küçük kıvrımlar texture/bump ile halledilmeli bence. hem daha az polygon olur hem de daha gerçekçi.


2013-03-05 16:27:37
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!