3ds Max : müdür koltuğu modelleme
müdür koltuğu modelleme
mrb arkadaşlar işim gereği sürekli ofis koltukları modellemek zorundayım. ofis koltuklarındaki noiseli dikişli yerleri en pratik yolla nasıl modellerim fikirlerinizi almak istedim
http://www.mobilyasiparisi.com/img/Neva-Modern-Mudur-Koltugu-b_19698.jpg
mesela bu model
http://www.mobilyasiparisi.com/img/Neva-Modern-Mudur-Koltugu-b_19698.jpg
mesela bu model üzerinden yorum yapabilir misiniz
edit poly ile edge
edit poly ile edge seçiminde istediğiniz edgeleri seçin, deformasyonu içeri doğru yapın, bunun için gerekirse soft selection ve/veya turbosmooth kullanabilirsiniz. ardından yine aynı edgeleri seçip create shape from edge seçeneği ile spline oluşturun. o spline`a ister kalınlık verin, ister sweep ile bir kesit atayın, sonra noise ile ona da eser miktarda deformasyon verin. buruşukluklar için koltuğa ayrıca geri dönüp buruşturmak istediğiniz edgeleri seçin, ileri geri çekiştirip deformasyon verin, sonra yine smooth ya da turbosmooth ile yumuşak görünmesini sağlayın.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.139020102071.109153.533812071&type=3&l=e1d9bec034
2013-03-05 13:18:06
Zbrush sanki sana bu
POWERD3D
Zbrush sanki sana bu konuda çok yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.
en önemlisi objenizi oluştururken
en önemlisi objenizi oluştururken topolojisini yapacağınız kıvrımlara uygun belirleyin. spline modeling kullanırsanız topolojiyi çok kolay kontrol edersiniz. sonra o topolojiyi kullanarak kıvrımları oluşturun.
örnek olsun diye basit bir kapitone yapımı anlatayım mantık aynıdır zaten. bu yolu takip ederek istediğiniz kıvrımlı koltuk yüzeyini elde edebilirsiniz. tekrar söylüyorum topoloji en önemli kısmı.
bir mesaja tek resim eklendiği için peşpeşe ekliyorum.
2
edit poly/vertex ile düğme noktalarını belirliyoruz.
2013-03-05 15:55:58 Edit:2013-03-05 15:58:39
3
edit poly/edge ile düğme noktaları arasına yeni edge`ler ekliyoruz. birleştiriyoruz yani.
2013-03-05 15:56:11 Edit:2013-03-05 16:00:08
4
edit poly/vertex ile düğme noktalarımız seçili iken chamfer veriyoruz ve değerini de düğmelerimizin büyüklüğü kadar ayarlıyoruz.
2013-03-05 15:56:20 Edit:2013-03-05 16:01:37
5
edit poly/polygon ile yeni oluşan düğme yüzeylerini seçip içeri extrude veriyoruz. değeri düğmemizin derinliğini belirler.
2013-03-05 15:56:33 Edit:2013-03-05 16:03:00
6
edit poly/edge ile oluşturduğumuz edge`lerle birlikte kenar bitim edge`lerini ve düğme çukuru içinde oluşan devam edge`lerini seçiyoruz.
2013-03-05 15:56:44 Edit:2013-03-05 16:04:14
Kapalı
Topic closed automatically because it`s been more than a year!