3ds Max : mudbox da detaylanan model max e
max de lowpoly modellediğim objeyi mudbox da detaylandırdım şimdi detaylanan modeli direk atmadan uv map gibi atmanın bir tekniği var genellerde yeni nesil oyunlarda kullanılıyor fakat ben bu nasıl yapılır bilmiyorum fikri olan ?
- Offline
- Erkek
Max te modellediğin base modeli mudbox gibi milyon polygone ile detaylandırabileceğin bir programda çalıştıktan sonra yüksek polygone yapısını lowpoly e düşürmen gerekiyor.Bunun için 3DCoat isimli programı öneririm. Bu işleme "ReTopology" deniyor. Lowpoly ürettiğin modelin uv sini max te açabilirsin. Daha sonra hem yüksek ve hem düşük polygone modellerini mudbox ta açıp Normal map üretmen gerekli. High poly ve Low poly farkından bir Normalmap çıkartman ve bu normalmap i lowpoly modele bump kanalından uygulayabilirsin. Bu sayede yüksek detayları çok düşük polygone yapılı modellere aktarabilirsin.
Örnek videolar :
http://www.youtube.com/watch?v=vEnwxnNMPk4
http://www.youtube.com/watch?v=6MLiml3ePXo
http://www.youtube.com/watch?v=BRzsRe8L6Ys
- Offline
- Erkek
teşekkürler hemen deniyorum
- Offline
- Erkek