3ds Max : Modelleme Problemi
Kolay gelsin herkese, başından beri yolunda giden modellemem sırasında dışardan ekstra model merge ettim ama onlar da kendi bilgisayarımda hazırladığım modellerdi. Merge yaptıktan sonra garip bir şey oldu ve modellerin çalışma ekranında görüntüsü düzgün gözükmemeye başladı. Buna takipen modeli export edip başka programda açmaya çalıştığımda modeli düzgün export etmedi.
Ciddi bir sıkıntıdayım, yardımcı olursanız sevinirim.
http://imageshack.us/photo/my-images/259/17329169.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/35/91328699.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/72/15919416.jpg/(basit render da görünüş)
- Offline
- Erkek
Hangi model olduğunu da resim üzerinde gösterebilir misiniz? Bir de yanlış görünün kısmı tanımlayın. Ben resimden, bahsettiğiniz problemi tam olarak anlayamadım.
Bu arada merge den önce modeli ayrıca açıp, eğer üzerinde modifier vb. varsa hepsini bir defada editable poly haline getirmenizi tavsiye ederim. İki dosyanın da unit lerinin birbiriyle aynı olup olmadığını da kontrol edin mutlaka. Kontrollerden sonra modeli ayrı bir dosya olarak kaydedip, tekrar merge edin.
Bu şekilde en azından sorunun modelden kaynaklanmadığına dair bir ipucu yakalayabiliriz.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
İşin kötü yanı burası zaten , tüm modeller problemli oldu. Export yapamıyorum , collada doğru çalışmıyor...
Merge önceki dosyayı işimin acelesinden kopyalamayı unutmuşum, autobackup dosyamdan da geçmişti sorunu farkettiğimde.
Şimdi sorunun daha üzücü tarafı , hem programım doğru düzgün export edemiyor , hem de normal çalışmamı da kaybettim
Teşekkürler
- Offline
- Erkek
export sırasında şu hatayı veriyor.
DAE formatında :
While reading or writing a file the following notifications have been raised.
-Warning: Warning: Unknown geometry. Node maxhazirlik will lose its geometric information. The node transforms will be saved.
FBX formatında :
The plug-in does not support the following objects` geometry type and will convert them to editable meshes. Morph and skin deformations may be lost.
If `Enable in Viewport` is deactivated, closed shapes are capped and open shapes are converted to dummy objects with no edges or faces.
If `Enable in Viewport` is active, the Viewport settings are used for the mesh conversion:
-maxhazirlik
3ds Max 13 -64bit kullanıyorum
- Offline
- Erkek
Bence modelleme yaparken sonradan getirdiğin modelin içerisindeki baska gizli objeler de gelmiş olabilir ve bilgisayarının özelliklerini bilmiyoruz onun için programda yapabilir bir de calışman kac MB oldu onu kontrol et ve eger yüksek MB da çalışıyorsan dosyanı saveas kısmından bilgisayarına yedeklemen lazım bundan dolayı da sanal bellek hafızası dolar ve calışma ortamın hem yavaslar hemde çiziminin görünüm kalitesi programda düşer sen bunları bir kontrol et ve sonra ne sonuc cıkıcak bir bak
sana simdiden kolay gelsin .. İyi çalışmalar
- Offline
- Erkek