3ds Max : Modelde Kendiliğinden Oluşan Bozulma (önemli)
Arkadaşlar üzerinde çalıştığım bir projede yaya yolları modelimde kendiliğinden bozulma oldu. 3dsmax i kapatıp açtığımda model normal haline döndü. Bir süre çalışmaya devam edip maxi tekrar kapatıp açtığımda aynı yaya yolu modelinde tekrar bozulma oldu. Bu böyle devam ediyordu. En son kapatıp açtığımda modeldeki hata devam ediyordu. Son çare yaya yolunu tekrar modelledim. Ama süreç gene aynısı gibi oldu ve sonuçta model gene bozuldu. Yaya yolu modeline hiç dokunmama rağmen kendiliğinden bozulma oluyor. Modeli oluştururken autocadden kendim altlık hazırlayıp maxe atıp max de kendim modelledim. Ve çalıştığım ana dosyaya merge ettim. Bozulmanın sebebini bir türlü bulamadım. Acil render almam gerekiyor ama nodeldeki hata yüzünden render alamıyorum. Zor durumdayım bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
modelin bütün poligonlarını seçip detach etmeyi bir dene, birde editablepoly e çevirmeyip edit poly modifier i ekliyorsan kısa yollar değişiyor böyle sorunlar da olabiliyor.
- Offline
- Erkek
Her rrender öncesi sorunlu kısımları düzelterek render işlemini tamamladım. Biraz zaman kaybettirdi ama işimi tamamladım. Bülent dediğin detach yöntemini deneyeceğim.
Direk editablepoly çevirmeddim edit poly modifieri eklemiştim. Bu yönetmide deneyeceğim.
Birde anlamadığım modelleme tekniği olarak diğer kısımlarıda aynı teknikle modellememe rağmen hata tek bir nesnede oldu.
- Offline
- Erkek