3ds Max : Mimari modelleme için 3ds max vs. Sketchup
Öncelikle herkese iyi çalışmalar, kafama takılan bir konuyu burada açıp sizlerin fikrini almak istedim. Zira bu işin mutfağı burası diye düşünüyorum... Sözü fazla uzatmadan konuya girmek istiyorum.
Yaklaşık 2 senedir sketchup kullanıyorum ve sketchup bilgimi belirli bir yere getirdim. Render motoru olarak da lumion kullanıyorum. Her ne kadar kötü sonuçlar vermese de açıkçası renderlar beni tatmin etmiyor. Sketchup modellemede de bazı sorunlar yaşıyorum. Bazı pluginler ciddi manada saç baş yoldurtan cinsten. Her şeyi doğru yaptığım, pc sistemim de iyi olduğu halde bir işlem için 15 dk beklediğim oluyor. Atıyorum düz olan bir pencereyi plugin yardımıyla oval hale getirmeye çalıştığımda vb.
Mimari modelleme için 0'dan 3ds max ve vray'e başlayıp uzmanlaşmak istiyorum ama bir yandan da 3ds max'in mimari modellemede sketchup kadar pratik olmadığını düşünüyorum. Açıkçası zor bir program gibi geliyor bana, vray'in detayı çok fazla. Lumion'da ağaçları, insanları, gökyüzü efektlerini, animasyonları vb. bir çok şeyi rahatlıkla yaparken max'de bunlar gözümü korkutuyor. Ne tavsiye edersiniz ? 3ds max iyi bir şekilde öğrenildikten sonra modellemede sketchuptaki kadar hızlı işler yapabilir miyim, bir de bu kasma donma olayları max'te de oluyor mu ? sistem: 32 gb 2666 mhz ram, rtx 2070 ekran kartı, i7 8750h işlemci. Bilgiden elbette zarar gelmez ama sketchup'da bile öğrenecek hala çok şeyim varken 0'dan başka bir programa geçiş yapmayı da gözüm kesmiyor..
- Offline
- Erkek
Öncellikle sketchup ve 3ds max i ayrı vray ve lumion programlarını ayrı düşünürek konuya eğilin. sketchup ve 3ds max modelleme programları - vray ve lumionu render programları olarak düşünün. Lumion vray e göre animasyon tabanlı hazır modellerin olduğu vs. gibi farklılıkların olduğu bir program olsada nihayetinde render programıdır. Sketchup da vray kullanarak lumion dan daha iyi sonuçlar elde etmek adına çalışabilirsiniz. 3ds max programınında bazı versiyonlarında biz kullanıcılarına kafayı yedirttiği inkar edilemez. Çok çalışmanın ortasında pat diye kendini kapatıp arkasından boş gözler baka kaldığımız oldu oluyor ve olacak.
Yani emin olun bilgisayar ucuz birşey olsa şimdiye yüzlerce bilgisayar parçalamıştım. :)
Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
3dsmax hepsinin babası
sketchup anca autocad 3d ye alternatif olabilir ama ondan bir puan üstte
- Offline
Sketchup'da pekala çat diye kapanabiliyor :D ama pluginler kolaylıktan çok zorluk getirmeye başladı diyebilirim. Örnek verecek olursak basit bir merdiven plugini, organik modellemede kullanılan pluginler gibi basit şeylerde bile yarım saat 45 dk beklediğim oluyor, bekleyince bazen sonuç veriyor bazen vermiyor. Oturup elimle tek tek çizsem daha hızlı sonuç alırım diyorum bazen.. Vray konusuna gelince epey araştırdım sketchup'ın vray'i max kadar kaliteli sonuçlar vermiyor.
Aslında kısaca sorum şu; mimari modellemede max vs sketchup. Hangisi tecih edilmeli ? Biraz da iş ilanlarına bakarak soruyorum bunu çünkü kendi işini yapmıyorum iş arıyorum denebilir, çoğu ilanda da max vray ikilisi isteniyor. Bazı mimarlık ofisleriyle görüştüm onlar da bize hız lazım değil sonuç odaklı çalışıyoruz önemli olan render gerçekçiliği dediler. Elbette farklı tarzda çalışan ofisler de vardır ama çoğunluk böyle diyor. Çoğunluktan kastım da 4 ofisle görüştüm sadece. 4ü de gerçekçi render hızdan önemli dedi.
https://www.behance.net/makifkok linkteki çalışmaların hepsi sketchup & lumion ikilisine ait.. Max modelleme öğrenmek yerine sketchup'da modellemeye devam edip max'ten render almak nasıl olur sizce ? Ve bunu nasıl öğrenebilirim ? Sonuçta max'te materyal ayarlamak da en az modelleme kadar uzmanlık isteyen bir konu diye düşünüyorum.. 0'dan maxi öğrenmek mi daha mantıklı yoksa sketchup'da modelleyip max'de render almak mı ? Şuan 0'dan max'e başladım çünkü dediğim metodda temiz bir çalışma şekli göremedim. Yani iyi bilmek gerekiyor dediğimi yapmak için.
- Offline
- Erkek