3ds Max : mental ray yansıma

mental ray yansıma
unbqlqncedhalil ibrahimAvatar

Arkadaşlar 3ds max`de yeni sayılırım. Yaptığım modelde çimlerin rengi duvarlarıma yansıyor ve duvarmın yeşilimsi bir görüntü almasına neden oluyor. Bunu nasıl önleye bilirim. 3Ds max 2010 desing ve mental ray kullanıyorum.


2012-08-11 13:50:08
  • Offline
  • Erkek
Sedat ayıp değil mi??
dream_designerAhmet KABAKBAŞAvatar

Sedat ayıp değil mi?? Nasıl bi cümle o?? Sırf laf olsun da ne olursa olsun..

@unbqlqnced; bir resim ekleyebilirseniz daha sağlıklı yardım edebiliriz. Kullandığınız materyal ayarlarını paylaşırsanız daha iyi olur..


21 Volts Creative
2012-08-11 14:00:28
  • Offline
  • Erkek
Kusura bakma da bu
dream_designerAhmet KABAKBAŞAvatar

Kusura bakma da bu şekilde haklı olduğun tartışılır. Yardım etmek istersen edersin, istemiyorsan etmezsin. Ne demek "biri şuna yardım etsin"?

Biraz üslup lütfen..


21 Volts Creative
2012-08-11 14:07:23
  • Offline
  • Erkek
render bu örnek aldım
unbqlqncedhalil ibrahimAvatar

render bu örnek aldım düşük olarak ama yeşillik belli oluyor. [url=http://bit.ly/c25MCx][img]http://a1208.hizliresim.com/10/c/brvqj.jpg[/img][/url]. Materrial editor`ünden çok fazla anlamıyor açıkçası çim olarak hazır çim dokusu kullandım. Gerekli ise resmini yollayayım


2012-08-11 14:25:02
  • Offline
  • Erkek
Aslında material ayarlarınızı bi
dream_designerAhmet KABAKBAŞAvatar

Aslında material ayarlarınızı bi print screen`leyip gönderseniz daha sağlıklı olur sanki.. Standart material mi kullanıyorsunuz, mental ray mi, hangi ayarları kullanıyorsunuz, onları görmek için iyi olurdu..


21 Volts Creative
2012-08-11 14:39:47
  • Offline
  • Erkek
mental
aydınyürekliaydinyurekli

sevgili kardeşim halil ben sana kesin çözümü söyle anlatayım sorun material ile alakalı değil problem render setting te global illumination(gi) ligt properties sekmesinde Decay değerini 2,0 default ayardır bu değeri 3,0 yaparsan yüzeylerin çevreye olan renk dağalmaları azalır yetmez se 4,0 yap problem düzelir fakat exposure control yeniden ayarlaman gerekebilir


2012-08-11 15:12:40 Edit:2012-08-11 15:24:07
  • Offline
  • Erkek
tahmin
aydınyürekliaydinyurekli

sorunu tahmin edecek birşey yok mental kullanan herkez bu sorunu bilir görmeye gerek yok


2012-08-11 15:14:28 Edit:2012-08-11 15:19:36
  • Offline
  • Erkek
birinci kısmi çözüm: Object
ulasdenizulaş deniz

birinci kısmi çözüm: Object

birinci kısmi çözüm: Object properties (yansıma rengini veren nesnenleri seçip hepsinin özelliklerini açmanız gerekir.) Mental Ray sekmesinde resimdeki kırmızı ile işaretlenmiş ya da altındaki seçeneği seçmenizdir. kırmızı işaretli seçenek, o nesnenin kendi rengi yerine siyah renkte ışıma yapmasını sağlar bu da renk bulaşmasını büyük oranda azaltır.

2012-08-11 16:06:04
  • Offline
  • Erkek
İkinci daha etkili çözüm
ulasdenizulaş deniz

İkinci daha etkili çözüm

İkinci daha etkili çözüm ise,malzemenin Mental ray Corrections bölümüne gelip, oradan Photon Shader atamanız ve Photon Shader ayarlarını resimdeki gibi yapmanızdır. Bunun için Photon Map kısmının sağındaki kilidi açmanız ve oraya Photon Basic Shader (MR) atamanızdır. Not diffuse için siyah yerine gri de atayabilirsiniz. siyah atadığınızda aslında o malzemenin ışık yaymamasına neden olursunuz, gri ile ise, doğal renkte bir ışık yaymasını sağlarsınız.

2012-08-11 16:16:09 Edit:2012-08-11 16:28:43
  • Offline
  • Erkek
çim dediğine göre sanırım
3ddesigner3d designer

çim dediğine göre sanırım dış mekan renderı.dış için GI açma.sadece FG kullan.Bounce değerinide düşük tut.duvar kaplamanında yansıması varsa kapat.böylelikle sorunun çözülür


2012-08-11 16:42:53
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!