3ds Max : mental ray yansıma
Arkadaşlar 3ds max`de yeni sayılırım. Yaptığım modelde çimlerin rengi duvarlarıma yansıyor ve duvarmın yeşilimsi bir görüntü almasına neden oluyor. Bunu nasıl önleye bilirim. 3Ds max 2010 desing ve mental ray kullanıyorum.
- Offline
- Erkek
Sedat ayıp değil mi?? Nasıl bi cümle o?? Sırf laf olsun da ne olursa olsun..
@unbqlqnced; bir resim ekleyebilirseniz daha sağlıklı yardım edebiliriz. Kullandığınız materyal ayarlarını paylaşırsanız daha iyi olur..
- Offline
- Erkek
Kusura bakma da bu şekilde haklı olduğun tartışılır. Yardım etmek istersen edersin, istemiyorsan etmezsin. Ne demek "biri şuna yardım etsin"?
Biraz üslup lütfen..
- Offline
- Erkek
render bu örnek aldım düşük olarak ama yeşillik belli oluyor. [url=http://bit.ly/c25MCx][img]http://a1208.hizliresim.com/10/c/brvqj.jpg[/img][/url]. Materrial editor`ünden çok fazla anlamıyor açıkçası çim olarak hazır çim dokusu kullandım. Gerekli ise resmini yollayayım
- Offline
- Erkek
Aslında material ayarlarınızı bi print screen`leyip gönderseniz daha sağlıklı olur sanki.. Standart material mi kullanıyorsunuz, mental ray mi, hangi ayarları kullanıyorsunuz, onları görmek için iyi olurdu..
- Offline
- Erkek
sevgili kardeşim halil ben sana kesin çözümü söyle anlatayım sorun material ile alakalı değil problem render setting te global illumination(gi) ligt properties sekmesinde Decay değerini 2,0 default ayardır bu değeri 3,0 yaparsan yüzeylerin çevreye olan renk dağalmaları azalır yetmez se 4,0 yap problem düzelir fakat exposure control yeniden ayarlaman gerekebilir
- Offline
- Erkek
sorunu tahmin edecek birşey yok mental kullanan herkez bu sorunu bilir görmeye gerek yok
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
çim dediğine göre sanırım dış mekan renderı.dış için GI açma.sadece FG kullan.Bounce değerinide düşük tut.duvar kaplamanında yansıması varsa kapat.böylelikle sorunun çözülür
- Offline
- Erkek