3ds Max : mayaya geçmek istiyorum
ingilizce bilmiyorum 3dsmax a basladıgımdada bılmıyordum ıngılızcenın gerelılıgı turkce ders olmaması ıse sorun degıl iş ogrenmek ısteyende bıter dıye dusunuyorum degerlı yorumlarınız ve goruslerınız için teşekkür ederim
- Offline
- Erkek
kisisel olarka gorusumdur
mayanin guclu yanlari
-maxten daha hizli )acilmasi tool cevaplari ve viewport hizi
-dynamic sisteminin gucu
-karkater riglemede cok ileri seviye olmasi
-plug in ihtiyaci duymamasi
-kisayo lyaratimi(marking menu giib) cok islevsel ozelliklerinin olmasi
-smooth view gibi ozelliklerinin tek kisayolla yapilabilmesi
mayanin zayif yanlari
-modelleme toollarinin cok iyi olmamasi
-mentalray(zmaan alici ve yavas vray ile kiyaslayinca ve daha karisik)
-hypershade in yavas olmasi
-programin her yerinde gezinirsiniz bir isi ypaarken(bir cok pencereyi ac kapat vs vs)
maxin guclu yanlari:
-modellemede daha iyi olmasi
-pluginlerle istenen seye daha kisa zamanda
-programin her yerine dokunmaniza gerek klamadan isinizi bitirebilirsiniz
-pflow
-vray
-cat in olmasi ama 2013 ile birlikte artik maya ile mbuilder ile pek farki kalmadi ,maya da da human ik var.
maxin zayif yonleri:
-karkater rigging(viewportun cevap verme hizi yeterli degil adbvanced de...
aklima ilk gelenler bunlar.
dersenizki kombinasyon nedir kesinlikle Luxology modo ve maya derdim...
- Offline
- Erkek
mimari modellemeyı 3dsmaxda gorsel efekt ve anımasyonu maya da yapmak zor mu olur
- Offline
- Erkek
bence bolunmemekte yarar var, bir program secip ana program olasiya kadar iyice hakim olmak gerekir, max ve maya ikiside dipsiz kuyu...ondan ona atlamak pek iyi degil gibi,enerjini bence tek programa harca
- Offline
- Erkek
modellemede max iyi oldugunu söylemek yanlış zira poligonlar arttıkca max ters dönmeler ve kullanım zorlugu olusuyo ben mayaya gectim 2.5 sene oldu max kullanmam geregi kalmadı aramayı bırak ona harcadıgım zamana yandım zaten modellemede extureyle cogu işi hallediyosun maxte bevel exture insert in görevini mayanın exturesi görüyo pencere gezinmesine gelince zaten ögrenmen gereken bi programı gezinerek daha iyi aşina olcagını düşünüyorum bence artı ilerleyince costum menüsü yapıp bu işde kökünden halledir bu benim düsüncem
- Offline
Eğer amacın Modelleme ağırlıklı Olacaksa MODO yu seç
burda Raşit Çetiner isimli hatırı sayılır derecede bir ustad vardı.Yıllar sonra MODO ya geçti bende geçtim ama ayrı bir arayüz ve değişiklikler olduğu ve Atelyede Çalışmak zorunluluğum 2-3 proğramla uğraşacak zamanım olmadığı için max ta kaldım.
- Offline
- Erkek
maya ve 3dsmax eşdeğer programlar. bu yüzden maya öğrenmeye harcayacağın vakti farklı bir programa veya farklı bir konuya harca. konu olarak mesela görsel efektler, karakter animasyonu veya program olarak houdini, maxwel, realflow, vue, zbrush vb.
öğrenecek bu kadar çok program ve konu varken ve max biliyorken maxin eşdeğeri başka bir programı öğrenmenin pek bir anlamı yok.
- Offline
- Erkek
karakter anımasyonu ve dıger anımasyon yontemlerı mayada daha kolay ve etkılı oldugunu bırcok yerden okudum ve duydum . ama bı yonden de haklısınız baska bır program ogrenmek daha yararlı olur
- Offline
- Erkek
Ben de son zamanlarda maya`ya mı geçsem diye düşünüyordum.Bu konuyu açmanız iyi olmuş.Burda yazılanlar doğrultusunda karar vermek daha kolay olur artık...
Eğer bir karakter modellemeye başlarsak Maya`da modellemek Max`e göre modellemeden daha mı kolay.Yani mayanın bunun için kolaylık sağlayan yönleri mi var.Ne biliğim mesela kafa modelleme için hazır kafa vardır :) filan...
- Offline
- Erkek
hazır kafadan zıyade kafayı olusturacak pratık araclar var maxe goreyarı zamanda aynı sonuca ulasırsın dıye bılıyorum ama ben maya ya geçme işini askıya aldım belkıde hıc gecmem cunku cebli ninde yazdıgı gıbı es deger bır programa gecmektense 3d ye yardımcı baska bır program ogrenmek yada bılınenı ılerletmek daha mantıklı olabılır.
- Offline
- Erkek