3ds Max : max te karakter kaplama
merhaba max te karakter kaplamaya çalışıyorum mental ray de deniyorum tam üstüne oturmuyor tam üstüne oturması için tam olarak mental ray den hangi materieli kullanmalıyım ve nasıl yapmalıyım örnek resim veriyorum altta browsere yapıştırıp görebilirsiniz yapmaya çalıştığımda tam böyle sonuç çıkıyor tabi bunu denemelik yapıyorum zbrusta boyadım max te oturtabilecekmiyim dedim textureyi oturtamadım bir türlü
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/268/guh4.jpg
- Offline
- Erkek
"unwrap UVW" bu modifier ile yapabilirsin.
- Offline
- Erkek
"unwrap UVW" kavramı kısa bir kelime ama derin bir konu :D şimdiden kolay gelsin :)
- Offline
- Erkek
3d designer :)))
Sakın pes etmeyin çalışırken :D
- Offline
- Erkek
merhaba unwrap uvw girmek pek istemiyorum karışık geliyor ben z brusta şöyle bir texture elde ediyorum https://imageshack.com/i/0zurgcj bu elde ettiğim textureyi direkt olarak uygulayamammı materiallerden mentalrayden
- Offline
- Erkek
"unwrap UVW" kullanmadan yapamazsın.
- Offline
- Erkek
peki zbrushta hazırladığım denemelik textureyi unwrap UVW kullanarak nasıl oturtuturum tam olarak bir video varmıdır bununla ilgili tekrar map mi açmam lazım nasıl yapmam lazım şu resimde elde ettiğim texture zbrush ta elde ettim
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/35/urgc.jpg
- Offline
- Erkek
Kullandığınız model zaten unwrap yapılmış. Sizin texture`ı Max`e geçirmeden önce dikey olarak çevirmeniz(vertical flip) lazım sanırım.
UV mappingi hazırlanmış modeller dışında kendiniz birşeyler yaparsanız ister istemez arkadaşların da dediği gibi Unwrap UVW modifier`ını çözmeniz gerekiyor. İlla yapamam diyorsanız Zbrush`ın içindeki plug in le de organik modelleri unwrap yapabilirsiniz(her ne kadar mükemmel olmasa da) fakat hard edge çalıştığınızda yine başınıza bela olacak. İnternette tonlarca video ve yazılı tutorial hakim bu konu üzerine.
- Offline
- Erkek