3ds Max : Material library de malzeme kaydında problem....

Material library de malzeme kaydında problem....
nopaura28

Yeni malzeme yarattığım zaman tekrar geri çağırdığımda jpeg dosyalarını bulamıyor.

get material ile açıyorum,
mlt library yi seçiyorum,
clear material library yapıyorum,
hazırladığım malzemeyi içine sürükleyip save as yapıyorum.

ancak sonra başka projede open material deyip kendi hazırladığım bu malzemeyi çağırdım zaman malzemenin jpegleri dışın herşey geliyor. jpegler siyah gözüküyor. ceremic ise mesela tüm değerleriyle geliyor parlak falan ama texture hep boş... işin kötüsü texturun adıda yazmıyor , o yüzden arayıp bulamıyorumda ??

yardımcı olacak herkese teşekkürler. bir türlü çözemedim.


2011-12-11 19:45:44
  • Offline
ben farkli bir metod
osmanomergulerabdullah gülerAvatar

ben farkli bir metod kullanıyorum belki işine yarar diye anlatayım..
kullandıgın kaplamaları kutuların üzerine atıp kutuları farklı kaydedebilirsin. aynı zamanda uwv mapları da kaydetme şansın olur bu şekilde. daha sonra kaydettiğin dosyayı merge leyip kullanabilirsin. en azından kaplamalı malzemeler için kullanabilirsin.

kolay gelsin


Önce kendini, sonra aileni, sonra çevreni fethet... İSTANBUL arkandan gelir...
2011-12-11 21:18:21
  • Offline
  • Erkek
güzel fikir saol... bugün
nopaura28

güzel fikir saol... bugün yabancı bir eğitim seti izledim... toplu halde malzeme listesi hazırlamayı gösteriyor... aynısını yapıyorum ama bende jpegler gelmiyor... tek listede hepsini görebileceğimiz bir liste bi türlü oluşturamadım... pratik yol bulamadım kısacası... bende dediğin gibi tek tek kaydediyorum malesef...


2011-12-11 22:12:15
  • Offline
güzel yöntem
maedstrmehmetAvatar

bende oluşturduğum material arşivinde farklı max versiyonlarından kaynaklanan sorun yaşıyordum. bu yöntem mantığıma yattı.


2012-02-20 14:15:24
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!