3ds Max : map oluşumu
selam arkadaşlar hepinize kolay gelsin siteyi yeni keşf ettim hemen üye oldum forum sitesi olması güzel yabancı sitelerde bulamadım birde şansımı burda denemek istedim
zbrushta oluşturduğumuz displacementi specular mapa nasıl çevirebiliriz örneğin nette bulduğum bu mapleri photoshoptamı yoksa maride mi hazırlıyorlar
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Photoshopta parlaklık tirmya benziyor ama yanlis söylemeyeyim
- Offline
- Erkek
Dönüştürme diye birşey yok , her map bi amaç için kullanılır bu sebeble yapıları birbirinden farklıdır ama temel mantık şu , uygulanacak efektin yoğunluk skalası yüzde olarak verilir beyaz 100 değerini , siyah 0 değerini temsil eder sadece dispalcemap da bu durum değişir beyaz 100 , siyah -100 gri 0 değeri temsil eder .
İstediğin değerleri photoshopda bu şekilde kendin hazırlayabilir yada düzenleyebilirsin ama şunu unutmaman gerekir her map de yer alan renk konumları ilgili alana ilgili efektin uygulanmasını yada uygulanmamasını ve uygulanacaksa nekadar uygulanacağını belirler bu sebeble dönüştürme diye birşey yok sadece ihtiyaçlarına uygun mapi alıp lazım olan map türünü kendin oluşturursun , baking aşamasında zbrush yada diğer programlar kullanıcın çalışma esnasında oluşturduğu dokuları ayrı kanallarda muhafaza eder ve export edildiğinde bunları ayrı ayrı kaydetme imkanını sana verir.
- Offline
- Erkek
bunun için bir script görmüştüm, ne adını hatırlıyorum nede nerede gördüğümü (yaşlandık be ya) scriptspot olabilir... diffuse kanalını verip ilerlettiğinizde specular map + bump map + displacement map ve bir kaç kanalda daha çıktı üretiyordu. bunu bir araştırabilirsiniz, ya da forumda bilen varsa sevabına eklesin. çok pratik ve başarılıydı...
sorunuza gelecek olursak, sen sağlıklısı photoshop aslında. biraz zahmetli ama başarılı.
- Offline
- Erkek
cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar söylediklerinizi deneyeceğim
- Offline
- Erkek