3ds Max : map geçişlerinde otomatik blend
düşüncede çok basit birşeyi yapmak istiyorum, üzerinde iki material olan bir kutu düşünün, bu kutu üzerinde iki materialin birleştiği yerler keskin değil de, gradyan şeklinde birbiri ile blend olarak geçmeli. ancak bunu vertex color ve mix map atarak değil de otomatik olarak yapmalıyım çünkü modelde çok sayıda detaylı olarak bu şekilde bağlantı var, bunu nasıl yapabilirim? sadece iki materialin model üzerinde birleştiği yerler hafif blend olarak geçiş yapacak, bu kadar.
- Offline
- Erkek
ben kullanmadım ama bunu bir dene derim
https://www.itoosoft.com/freeplugins/coloredge
- Offline
- Erkek
dostum onu bir gün önce denedim pek kullanışlı değil, şöyle ki, ben basitlik istiyorum, orada geçiş istediğin edgeleri tek tek seç diyor, model fazla miktarda poligona sahip, edgeleri tek tek seçmem yıllar sürer :D onu yapıncaya kadar mix map atarım ama mix mapla uğraşmak da uzun sürer, ben otomatik olarak birleşim yerlerinde map geçişleri soft olsun istiyorum çok mu şey istiyorum bilemedim.
- Offline
- Erkek
Şu video ya bi bakarmısın..Tam anlamadım ama belki işini görür
https://www.youtube.com/watch?v=zM2mAqRA9Jg
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
anladım VrayBlendmtl ile yapabilirsin
Base Material kısmına ilk map
Coat Material Kısmına 2.map
ve blend amount kısmınada Gradient map atayıp ayarları yaparsan istediğini elde edersin..
- Offline
- Erkek
dostum çok sayıda bu tür geçişler var ve map ile uğraşmak çok uzun ve yorucu olur, bu işi otomatik yapacak birşey bir yol yada script varmı ona bakıyorum ben...
- Offline
- Erkek