3ds Max : Lumiona hareketli model göndermek
Merhabalar
3dsmax üzerinde hazırladığım hareketli insan modelini lumiona göndermek istiyorum.Ancak gönderirken hem materyal atamıyor hem de şöyle bir hata alıyorum:
The plug-in has detected objects with Physique modifier deformations.
The deformation will still be exported but, due to the limited
support of this modifier, we recommend using the skin modifier
Acaba bu hatanın sebebi nedir?
- Offline
- Erkek
İskelet sistemini model ile ilişkilendiriken Physique ya da Skin modifieri kullanılır. Bu uyarıda Lumion Physique desteğinin sınırlı olduğunu ve Skin modifieri kullanılmış bir model kullanılmasını öneriyor.
- Offline
- Erkek
Anladım. peki dokuları çıkarmamasıın sebebi ne olabilir hocam?
- Offline
- Erkek
dosyayi hangi formatta cekiyorsunuz? lumion icin en iyi format opencolleda. hareketli insan modeli hic gondermedim, ornek videolarda da gormedim kesin bir sey de diyemem.
- Offline
Hareketli model için şöyle bir örnek dosya bulup onun üzerinden çalışma yapmak istedim ancak hala başarılı olmadı.
https://www.youtube.com/watch?v=KanlWR4TMhE
Bu linkte eklem yerlerinden objeyi ayırarak skin giydirme modeli işleniyor ancak bunu modele işlemek yerine bir objede çalıştığımda lumion bunu sabit obje olarak görüp hareketlendiremiyor anladığım kadarıyla.
- Offline
- Erkek
Dae formatı ile hareketli gonderebiliyorsun ancak uzun zamandır lumiona bakmıyorum.Lumion için ekstra bir plugin varsa onunla göndermek gerekebilir.
- Offline
Dae formatında denedim ancak orada sebebini çözemediğim bir şeyden dolayı model uzayıp gidiyor. Olmaması gereken bir şekil alıyor. Dediğiniz pluginlerle ilgili biraz bakındım ancak DAZstudio 3d uygulamasından başka pek birşey bulamadım. Bu program 3d karakterleri hazırlayıp lumiona atıyor. Basit modelleme mantığıyla çalışıyor sanırım. Skin modifier ile denediğimde fbx exportta herhangi bir hata almıyorum ancak lumion her durumda sabit obje görüyor. Dae formatında attığımda çıkan örnek de şu şekilde görünüyor.
- Offline
- Erkek
Kemiklerle beraber değilde animasyonu maxte tamamlayıp dae formatlı export ederken bake edip göndermek gerekir.Ben lumionda değilde başka bir programda o şekilde halletmistim.X formatı veya directx varsa o da işini görebilir.
Google da şu sonuçlara ulaştım.
https://youtu.be/KanlWR4TMhE
https://www.google.com.tr/search?q=sending.animated+model.to+lumion&client=ms-android-samsung&prmd=vin&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=0ahUKEwi4s7apiKDPAhXBtxQKHe-nAKgQ_AUIBygB&biw=360&bih=559&dpr=2
- Offline
Fbx te oluyormuş ama fbx te kaplama gelmiyor dedin sanırım
- Offline
Fbx kaplama problemini hallettim orada bir problem yok ancak bu dediğiniz videoyu ben de inceledim bake animation ile birlikte hazırlayıp gönderdim ve sonuç aynıydı. Üzerinde parçalayıp yapmak gerekir diye düşünerek farklı basit bir obje hazrladım ancak orada da sonuca ulaşamadım malesef. Burada dediğiniz gibi yardımcı bir program gerekiyor sanırım ama o programı bulmak bayağı sıkıntılı sanırım. Lumion da orjinal hareketli modellerin uzantısı chr formatında. Bu formatta kaydeden bir uygulama buldum ancak o uyfulamanın max versiyonunu bulmakta da sorun var sanırım. Quest 3d adında bir programdı bu da.
- Offline
- Erkek