3ds Max : kumaş kaplama
Cloth ile yapmış olduğum bir masa örtüsünün kaplamasında sıkıntı çekiyorum.Nasıl bir sıkıntı çekiyorum şöyle izah etmeye çalışayım.
Masa örtüsünün üstü ve aşağı doğru olan kısmı güzel görünüyor. ancak tam köşesinde bir kesişim yeri çizgileri oluşuyor. bu tür işlerde bir teknik varmıdır. kullandıgım yöntem ise kumaşa uwmmap atılmış durumda ve box seçili vaziyette.
- Offline
- Erkek
Aynı sorun bende de var, tüm uvw tekniklerini bilmiyorum, bunları öğrenince sorunu çözerim diye düşünüyordum :) Bende cevap bekliyorum konuya.
- Offline
- Erkek
sanırım unwrapuvw çözümü ancak. ben daha kolay yolu varmı diye merak etiğim için sordum. çünkü unwrap çok zor geliyor bana, belki problemin daha kısa bir çözümü vardır :)
- Offline
- Erkek
Normal plane`i kaplayıp sonra cloht animasyonu verdiğimizde poligonlar arasındaki mesafeyi değiştirmiş dolayısıyla kaplamalarıda çekiştirmiş oluruz. Cloht deformasyonu vermeden önce edit poly den preserve UV yi işaretleyip tekrar cholt deformasyonu verin eğer işe yaramazsa deformasyonda sonra Unwarp ile düzeltmek gerekiyor.
- Offline
- Erkek
Teşekkürler Engin,
Problemi çözmeme fikir verdin, edit poly değilde garment maker kullanıyorum ben.garment maker içerisinde bir yer keşfettim senin dediğinden sonra strecth map coord. diye. o işaretliydi. işaretini kaldırdım kesiklik gitti, tabi sanırım sünmesine izin veriyor ancak eskisinden daha iyi görünüme kavuştu
- Offline
- Erkek
garment maker hemen inceliyorum :)))
- Offline
- Erkek