3ds Max : Koltuk Modellemede Yastıkta Kırışıklık
Valla konuyu açarken açsam mı açmasam mı çok düşündüm. Googleda da aradım fakat istediğim şeyi bulamadım.
Resimde işaretlediğim yerdeki gibi kırışıklık vermek istiyorum yastığa. Displacementle falan değil ama modelleme aşamasında yapmak istiyorum. Kırışıklığı yapabilmek için max içinde kullanabileceğim bir modifier var mı yoksa ben polygonları çekiştirerek ellemi yapabilirim bunları.
En kısa yolunu arıyorum.
http://b1109.hizliresim.com/11/9/5/9827.jpg
- Offline
- Erkek
Dersler kısmında harika bir ders var bununla ilgili. Tam da işini görecektir diye düşünüyorum.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
Oraya bakmıştım fakat birdaha bakıyım gözümden kaçtı sanırım.
- Offline
- Erkek
Bence faydalı olacaktır. Belki şu olabilir, Çok kırışık bir minder değil oradaki, ancak fazladan edge atarak sağlayabilirsin aynı görüntüyü.
Kolay gelsin, sevgiler...
- Offline
- Erkek
turbosmotth altında edge çekiştirilerek yapılabilir. öte yandan sanırım distort modifieri ile oradaki yüzeylere deformasyon verevilirsin. modifier olarak da displace kullanabilirsin sanırım, Ben olsam ilk çözüm üzerinden yapardım.
- Offline
- Erkek
Tek tek derslere yeniden baktım tam istediğim şey yok. Uzun uzun çekiştirerek yapabilirdim ama kısa yolu vardır belki diye sordum. Şimdi sizin dediğiniz yollarla deniycem. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
editable poly altında paint deformation var. oradan çekiştirmeden çok daha kolay yapabilirsin. zbrush`ın daha basit hali diyebiliriz. zbrush bilgin varsa böyle birşey yapmak çok basit...
- Offline
- Erkek
Aslında bu videoyu hazırlamak hiç aklımda yoktu. Belki 3D modellemenin sadece vertexlerin yerini değiştirmekten ibaret olmadığını hatırlamanız için özensiz olarak hazırladım. Görüntüde ses yok yinede izlerken herşey net anlaşılır sanırım sanırım.
http://www.youtube.com/watch?v=ntxx2wTaSJU
http://www.youtube.com/watch?v=-mdjAKP50Ks
- Offline
- Erkek
Keşke bu kadar uğraştıktan sonra özenli yapsaydınız.
güzel ders teşekkürler.
Sİz Eminim şahane Bir AYDIN yemişi yaparsınız.
bir tane incir modellermisiniz
- Offline
- Erkek
Denemedim ama kırışık olmasını istediğin yüzeyleri polygon modundayken seçip wave modifier`ı uygulamayı da deneyebilirsin.. Parametreleri değiştirerek yakalayabilirsin gibi geldi :)
- Offline
- Erkek