3ds Max : Karakter Yürüme Animasyonu
İyi günler arkadaşlar. Uzun zamandır çözemediğim bir problem var. Hazırladığım animasyonda karakter yürüyerek belli yerlere gidiyor. Yürümesi için biped footstep denedim ama hiç de iyi olmuyor. Robot gibi yürüyor sanki.
Netice bu: http://www.youtube.com/watch?v=KBHYbUaP_TI&feature=youtu.be
CAT denedim ama konfigurasyonunu tutturamadım hiç bir şekilde. Manual olarak ise daha kötü neticeler oldu. Sizden sorum şu, realistik bir yürüme animasyonu için başka bir yol varmı? Ve ya saydığım bu yollardan biriyle iyi bir netice elde edeniniz varsa tavsiyeniz nedir?
- Offline
- Erkek
http://www.youtube.com/watch?v=L3_em686qEE&feature=relmfu
footstep i iyi kullanırsan aslında işin temelini oluşturursun
geri kalan keylerde biraz esneklik vermek olur.
- Offline
- Erkek
+ Canlıların İskelet, Eklem ve Kas Sistemlerini incelemelisin. Mesela Erkek ile Kadın Arasında Bariz bir "Kıvırma" farkı vardır. Bunun Sebebi doğurma görevi sorumluluğuna sahip Kadının Leğen Kemiklerinin Genişliğidir. İnanmıyorsanız İnceleyin. Aman inceleme yapıcam diye dayak yemeyin Haa :)
Bacaklara binen yük, Sırayla değişir. Bacakların üzerine Kurulmuş olan Bel kemiği ise Alttaki yük dağılımın değişimini Kıvraklığı ile Dengeler. Bu durumda Belkemiğine bağlı Kollarda denge unsuru olarak Ayak hareketlerinin tersine hareketler yaparak Vücudun dengesine katkıda bulunur. Felan Filan. Bütün Gerçekler gözümüzün önünde sadece, Dikkatle Gözlemleyin...
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek
Dikkatiniz için teşekkürler. İlginç olan şu ki, Biped olsun, CAT olsun - internetde bir tane bile olsun bunlarla yapılan NORMAL insan yürüme dersi bulamadım. Bulduğum derslerde ya robot gibi yürüyor ya da yaratık gibi.
- Offline
- Erkek