3ds Max : Karakter Modelleme için önerileriniz ...
Zbrush ile yapılan çalışmalara biraz baktım mantığı genelde heykeltraş yapar gibi galiba max`ten biraz uzak sanki.. kaplama ve renklendirmedede bilgi olarak çok bişi öğrenemedim tutorial`larına baktım biraz kaplama ve renklendirme olarak çok sıcak gelmedi bana eğer vaktiniz varsa biraz aça bilirmisiniz . Erkan ve Şahin beyin önerdiği Modo sanki kaplama açısından biraz daha iyi ...
- Offline
- Erkek
Ondaki kaplama mantığını Mudbox da Stencil fonksiyonu ile sağlayabilirsiniz. Modelleme mantığı da Zbrush mantığı gibi. Mudbox bu anlamda istediğinizi verebilir.
- Offline
- Erkek
Bence 3dmaxa başlamışsın az çok biliyorsundur modoya geçmen anlamsız olur o programı baştan öğrenceğine 3d maxını geliştir zbrush öğren daha iyi, zbrush heykel traş mantığıyla çalışır karakter tasarımı için kullanılan bir programdır kaynakta mudbox ve modoya göre daha çoktur ayrıca yapılan karakter çalışmalarının hemen hepsinde zbrush vardır
bkz:http://www.cgarena.com/gallery/3d/characters.php
- Offline
- Erkek
Cgarena`yı takip ediyorum Zbrush`ıda ordaki çalışmalardan heveslenerek öğrenme isteği duydum.Zbrusha eğilimim o yüzden biraz fazla.
Mudbox ile Modo aynı programlarmı hemen karar vermek istemiyorum.Acele işe şeytan karışırmış misali.
Merak ettiğim bir konu daha var eğer yanlış okumadıysam yanlış bilgi edinmediysem zbrush`ta 3dmax dosyasını direk alıp onun üzerinden oynama oluyormuş tam araştırmadım,Zbrush ,modo , mudbox ta bu tarz programlar arası donusumler mevcutmudur..
- Offline
- Erkek
zbrush ve mudbox aynı tarz modelleme yapıyor ama modo bildiğim kadarıyla 3dmax gibi poligonlarla çalışıyor.
Programlar arası geçişler herzaman olur ama aynı firmanın programları arasında daha rahat geçiş olur diye düşünüyorum 3d max mudbox maya gibi bunların 2012 versiyolarında send to diye bir bölüm var oradan direk max deki sahneyi mudboxda açabiliyorsun mesela
- Offline
- Erkek
Anladığım kadarıyla bu programlarda bilgi sahibisiniz siz ne önerirsiniz görüşünüzü alabilirmiyim ..
- Offline
- Erkek
3d maxi ile modelleme yaptığınızı kabul edersek maxi bırakıp yine aynı tarzda (poligon) modelleme yapan bir program öğrenmek yerine zbrush yada mudbox gibi sculpt modelleme yapabileceğiniz bir program öğrenmenizi öneririm
zbrush biraz karışıktır mudbox biraz daha kolaydır ama alıştıktan sonra zbrush ile daha iyi işler çıkarabileceğiniz kanaatindeyim ben size kendimce zbrush öneririm aslında göründüğü kadar zor bir program değildir.
- Offline
- Erkek
görkem bey aslında şu anda tam modo 601 tarif ediyorsunuz, zbrush modbox olmadanda sculpt yapabiliyorsunuz, topogun olmadan topology, ring animasyon, realtime render başka aklınıza modellemede ne geliyorsa hepsini toplayın aha size modo hatta daha fazlası,
yok modonun adını sevmedim diyorsanız mac linux windows sürümleri bulunan houdini bunun içine de after effeckt kaçmış :D
- Offline
- Erkek
Bu 2 programı birlikte öğrenmeye çalışsam zaman kaybı yaşamış olurmuyum.Önerileriniz alabilirmiyim.Aslında çok boş zamanımda yok bi taraftan okulum devam ediyor ve fuar standı tasarlıyorum,hangisi olursa başlamak istiyorum ama max ide tamamen geliştirmek istiyorum şuan muallaktayım :)..
Önerileriniz için teşekkürler sizlerinde başını ağrıtıyorum ..
- Offline
- Erkek
2 programı birden öğrenmek kolay olmaz sen sana uygun olanı aklına yatanı öğren 2 program arasında gidip gelmek seni oldukça zorlar sonuçta klasik cümleyi söyleyeyim program araçtır iş sende bitiyor bu arada modoya da olumsuz bakmıyorum ayrıca isimi gayet güzel ama isimde en beğendiğim mayadır :D
- Offline
- Erkek