3ds Max : karakter modelleme / animasyon
"Sedat en iyi animasyon yapan kişidir" demek ile "En iyi X program animasyon yapar" demek arasındaki farkı anlamak lazım...
Demişim dimi...Bazıları bana sataşmış,anlaşılan yine anlamadılar...
Söylemememe rağmen Maxi mayadan üstün tuttuğumu iddia etmiş.Nerenden uydurdun,merak ettim.
İlkokul düzeyinde konuşmak lazım üstadım.Olmuyor maalesef...Ne yazılanları anlama,nede anladıklarını yazma.
Tamam ulen! Siz kastırın Mayada...Oradan buradan aldığınız telkinlerle en iyisi Maya deyin...
Zaten en iyi animasyonu programlar yapar değil mi?
Animatör de öküz gibin bakar monitöre...
Seni gidi süper animatör seniiii...
- Offline
- Erkek
Ben yanlış video yu izledim sanırım. Lakin sadece modelleme üzerine bir videoydu =)
Şu çok yaygın olarak bilinir ki bir çok oyun ve filk karakterleri ve modelleri genelde max de inşaa edilir. Sonrasında karakter animatörlerin tercihi doğrultusunda maya veya başka bir ortamda anime edilir. Max bu işin temelini oluşturmuş bir yazılım. Tabi bunu fırsat olarak bilen maya da kendince eksikleri tespit ederek piyasaya sert bir dalış yaptı. Dolayısı ile "karakter animasyondaki eksikleri kapattı" etiketi ile bir anda moda oldu. Bu arada max i autodesk satın aldı ve modelleme araçlarına ağırlık verdi. Çünkü karakter animasyonu için zaten MAYA vardı ve onu da satın alacaktı.
ben burada maya veya max tartışmasını büyütmek istemiyorum ancak bence programların birbirlerine karşı avantajlı oldukları konular var. Eee zaten bütün bunları tek programda bulmak zor olur. Ama şu da bir gerçek, 3ds max en geniş içerikli yazılımlardan biri. Ek olarak bir çok script ve plugin ile destekleniyor. Tabi insanlar bunları çok kullanmadan eldeki mevcutlarla iş yapmaya çalıştıklarında bazı yazılımlar yetersizmiş gibi algılanabiliyor. Aslında evet yetersiz ancak o aranan özelliği kapatan mutlaka bir script oluyor. Ancak Maya bu kadar yaygın ve geniş içerikli değil maalesef.
Bu konu tabi yıllardır tartışılıyor. Autodesk ikisini de alınca "tek programda birleşecek "hatta adı MAYAX" olacak gibi dedikodular bile çok döndü ama aklı olan bir firma böyle bir şeyi yapıp kendi bindiği dalı kesmeyecektir. Bence bundan sonra dediğim şekilde firmanın yazılım geliştirmeleri devam edecektir. Sanıyorum ki max modelleme ve kaplamaya ağırlık verecek, maya da karakter animasyona ağırlık verecektir. Bu iki program birbirinden ayrı düşünülemez. Zaten bundan dolayı da aralarındaki dosya alışverişi yeni versiyonlarda çok daha kolay hale getiriliyor.
- Offline
- Erkek
Evet pixar firmasıda Renderman render motorunu maya için entegre etti.3dsmax için değil.Bu da dünyanın en büyük firması olan pixarın neden böyle birşey yaptığını zaten ortaya koyuyor.Adamlar kendi yazılımlarını oluşturuyorlar ancak 3dsmaxe göre değil mayaya göre.Bunuda bir düşünmek lazım iyice neden diye..Burada hangi program programı döver gibi birşeye getirmeye gerek yok deniyor ama mayanın karakter animasyonu konusunda maxi dövdüğü her kaynakta her yerde açıkça görülür. Max 2013 değil 2089 sürümünde bile mayayı bu konuda yakalayamaz çünkü maya bu konuda ki temelleri eskiden en iyi şekilde oturttu ve daha hızlı yol alıyor.Yanı maya BU KONUDA eski toprak diyebiliriz.3dsmax yapamaz dedik mi?Yapılması mümkün değil mi dedik? HAYIR..Bazı kişiler ısrarla konuyu buraya çekmek istesede ilkokul cümlesi kurmak gerektiğini idda etsede,ilk okulda sanırım daha iyi bir anlama ortamı vardır diyerek cevap vereceğim..
TuncAxoy; un dediği gibi de ; ``Sanıyorum ki max modelleme ve kaplamaya ağırlık verecek, maya da karakter animasyona ağırlık verecektir `` doğrudur.Zaten bu hep böyleydi bundan sonra böyle olacak olması doğaldır.40 yıldır otobüs şoförlüğü yapmış birisinin yerine 40 yıldır taksi şoförlüğü yapmış birisini getirirseniz o otobüsün eskisi kadar profesyonel gitmediğini farkedip, farkları görürsünüz. Bu olayda buna benzetilebilir.
- Offline
- Erkek
maya mı max mı deseler max i secerim çünkü yapılan çalışmalara baktıgımda maya genelde cizgi karakter tarzı daha esnek çalışmalarda karsıma cıkıyor max ise daha gerçekci geliyor bana.gerçekci oldugu icin biraz daha zaman ayırttıgı icin daha zor geliyor olabilir kişilere...
- Offline
- Erkek
http://e1207.hizliresim.com/z/t/b22fx.jpg
http://e1207.hizliresim.com/z/t/b22gq.jpg
http://e1207.hizliresim.com/z/t/b22jd.jpg
o0o-ZeY-o0o;
``maya genelde cizgi karakter tarzı``
``max ise daha gerçekci``
o halde biraz daha araştırman gerekir.Verdiğim linkler yeterli sanırım.Maya+mentalray ile yapılmıştır.
Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
SedData1; haklısın epey kaliteli bir film sanırım Vue de kullanıldı o yapımda.
- Offline
- Erkek
http://www.twin-pixels.com/software-used-making-of-avatar/
ben karakter animasyon yapsam evet maya yı seçerim ama şu an paşalar gibi max ciyim ve gururluyum =)
Ufak bir dip not. Avatar da speedtree de kullanıldı ama listede görünmüyor. Liste ne kadar güvenilir bilmem.
- Offline
- Erkek
Hesap Konusunda bir Unsur da Kullanıcıdır. Piyasa Kullanımı %85 MAx % 9 Maya %3 + %3 diğerleri....
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek
ETezer;
Çünkü, tutorial bolluğu,plugin,yanlış yönlendirme,sektör
bakımındanda aynı oranlar
MaX:%85
MayA:% 9
Saygılarımla.
- Offline
- Erkek
Ben sadece Hesap ederken Herşeyi Göz önünde bulundurun diyorum. Maya Muhteşem Bir programdır, Kullanıyorum. Max de Muhteşemdir, Onu da kullanıyorum. Ama 2013 de Artık Send to olayı var. Yani Tercih yapmak çok da sorun değil artık. Burada hedef Proje olmalıdır. Sadece Karakter, Modelleme Animasyon değil Projenin gerekliliğine bağlı olarak Her ikisini de kullanmak gerekir. Tabiii Mümkünse Vue mutlaka kullanmalısınız :))
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek