3ds Max : karakter modelleme / animasyon
3d max karakter modelleme ve animasyonu için ne üzerine yoğunlaşmam gerekiyor.
tecrübeli arkadaşlar yönlendirebilirse sevinirim
- Offline
peki karakter animasyonu için max kullanmak sıkıntılı bir sürecmi gerektiyor. iyi anlamda yapılabilmesi için max`in dışına mı? çıkmak gerekiyor.
- Offline
bazı okuduğum formlarda cat özelliği sayesinde max tede kolaylık sağlanmış
max`i biliyorum arayüzüne alışkınım mutlka maya diyorsanız yeni bir öğrenme sürecine gireceğiz desenize :)
- Offline
Sedat böyle konuşuyon yazıyon...İyi güzel de okuyan Max i sadece mimari sektörün programı gibi algılayacak...
Yapılır kardeşim bal gibi de Max ile karakter animasyonu yapılır.Sayısız şirket Max kullanarak yapıyor.
Maya yada Max kullanamak sadece şirket politikası.Avatar animasyonların maya kullanıldıysa bu şirketin politikasıdır...
Animatör için program farketmez.Çünkü animasyon prensipleri programdan programa değişmez...
İskelet kurulumu yani rigleme olayları tüm programlarda aynıdır.Menüleri değişik olabilir,kavramlar değişik olabilir,butonlara farklı yerlerden ulaşılabilir o ayrı.Ama max şu anda MAyanın yapabildiklerinin hepsini yapabiliyor.MAya da Maxin.Birinin eksiğini diğeri kapatıyor...
O halde iş programda değil sende...
KAs sistemleri tanımlamak falan onlar zaten max te var...Ve bana daha basit geliyor.
Karakter animasyonu ile ilgilenenler.Her programda bu toollar mevcut.
- Offline
- Erkek
O senin tecrüben ama sandığın gibi de değil...Kişiden kişiye değişir tabiki.
Ama en iyisi tabiri programların değil,kişilerin olması.Programlar araçları sunmuş gerisi bize kalmış.
"Sedat en iyi animasyon yapan kişidir" demek ile "En iyi X program animasyon yapar" demek arasındaki farkı anlamak lazım...
Kimseyi yanıltmayalım.Max ile Maya zaten birbirleri ile yarışıyorlar araçlar konusunda...Mayadaki bir özelliği MAxte görmemeniz mümkün değil.Hat da daha fazlasını.Scriptler ve pluginler sağolsun herşeyi fazlası ile sunuyorlar...Sade hali bile fazlaa yeterli...Programlara takmayın.Hangisini biliyorsanız onunla devam edin...
- Offline
- Erkek
iletisimnet;öncelikle size şunu belirtmemde fayda var.Sizin karakter animasyonuyla hiç ama hiç ilgili olmadığınızı çok iyi algılayabiliyorum.Çünkü her programda her yazılımda tool var diyorsunuz ancak SedData1 in dediği gibi maya bu konuda en iyisidir.Arkadaşta zaten bu konuda yararlanmak istemiş.Şimdi gereksiz yere 3dsmax programınının mayadan daha iyi karakter animasyonu yapapileceğini savunmayın.Bu tartışmaya açık olmayan bir durumdur. Yani bütün profosyeneller bilirki maya bu konuda en iyisidir.Konuyu seddata1 3dsmaxin mimari animasyon yapmasına getirmedi siz buraya getirdiniz bence gereksiz açıklamalarda bulunmaya gerek oldugunu sanmıyorum.Seddata1 in bütün yazdıklarına tamamiyle katılıyorum.
- Offline
- Erkek
Yaw arkadaşım maya´nın rahatlığı nerden geliyor? pratik ,kullanışlı kolay hızlı vs... olmasında mı? Yani Avatar´ı örnek vermişsin max ile bi avatar yapılamaz mı ? 3ddesigner sizde aynı şekilde savunmuşsunuz hatta "Şimdi gereksiz yere 3dsmax programınının mayadan daha iyi karakter animasyonu yapapileceğini savunmayın." demişsiniz.3d max te karakterin kolunu bacağını kaşını gözünü oynatmıyo mu ? Yani bi yerde oynatıcıya bağlı değilmi iyilik ? Hızlıdır , kolaydır , odur budur şudur denilse anlarım ama görüşleriniz ya da savunmalarınız her neyse "benim ki seninkini döver" gibi bişey olmuş.
- Offline
- Erkek
2013 de Farketmiyo biliyonuz di mi ? Maya Max ... Sadece Send to diyonuz gidiyo birbirlerine bone rig model felan... ;)
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek
Yahu Sedat Kardeş Saydığın bütün filmlerde Max de kullanılmıştır, Softimage da, ve hatta Cinema 4d felan da... Şu Hangi Kalem daha iyidiri bi tarafa bırakmak lazım. Walt Disney hangisini kullanıyordu ? Ya da John Lesseter ? 2-3 sene o program bu program kalmayacak ki !! Boşuna Bu Mübarek Ramazan da birbirinizi üzmeyin...
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek
pixar animasyon sürecinde kendi yazılımı olan marionette, kullanmakta aynı şekilde bluesky da kendi yazılımını kullanmakta. making of larda gördüğünüz mayaların r n`d ekipleri tarafından değiştirilmiş halleri. gene bu firmalar animatörlerin rahat çalışması için simülasyonla etkileşimli sahneler için rnd ekiplerinin üretiği kendi patentli yazılımlarını kullanmakta. bunu şu an bizim kullandığımız ne maya ne de max karşılar. yani fabrika çıkışlı hallerini kullanmamaktalar.
- Offline
- Erkek