3ds Max : Kaplamanın hızlı olması için

Kaplamanın hızlı olması için
furkankurt1FURKAN KURT

poly modellerken, bir bütün elde etmek için parçaları tane tane yapıp, attach ile birleştirmek ve ardından element ile seçip kaplama atmak mı daha mantıklı? Yoksa hepsini tek seferde modelleyip, polygon olarak seçip, kaplama atmak mı daha mantıklı?
Teşekkürler


2011-09-24 12:28:45
  • Offline
  • Erkek
Yumurta mı tavuktan çıkar,
ulasdenizulaş deniz

Yumurta mı tavuktan çıkar, tavuk mu yumurtadan; sorunuz buna benzeyecek sanırım. Çok genel bir duruma dair sormuşsunuz. Cevap, yapılacak işe göre özel olacaktır. Hangi kaplama, hangi model. Kalite açısından mı, Zaman açısından mı yoksa kolaylık açısından karşılaştırılacak? Kimi zaman modellemede çok zorlayan unsurlar olduğunda, kaplama kaçınılmaz olur, kimi zaman sahnedeki poligon sayısı donanımın elverdiğinin üzerindeyse, kaplama kaçınılmaz olur. Kimi zamamn da gerçekliğin önemli olduğu yakın plan çekimlerinde modelleme ağır basar. Tüm bunlara karar vermek işin özü, ustanın bilgisi dahilindedir. Bu konu başlı başına bir alandır. Modelleme ve kaplama alanı. Bunları da cevaplayabilecek konumdaysanız, 3d de pek çok şeyi yapabilir durumdasınızdır. 3d de fazla birşey yapamıyorsanız eğer, bu sorunun cevabının hükmü olmayacaktır, zaten işinize pek yaramaz, sonuçta hepsini sıkıca öğrenmeniz icap eder. Daha spesifik örneklerle sorarsanız, daha rahat cevap alırsınız.


2011-09-24 13:07:15
  • Offline
  • Erkek
Buradan anladığım şu: Zamanla
furkankurt1FURKAN KURT

Buradan anladığım şu: Zamanla kendiliğinden oturacak bir konuyu şimdiden öğrenmenin bir anlamı yok. Teşekkürler hocam.


2011-09-24 13:24:12
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!