3ds Max : Kaplama Sorunu? Render sonucu farklı çıkıyor.
Merhaba arkadaşlar,
3DS Max 2013 64bit kullanıyorum ve renderlarımı Mental Ray motoru ile alıyorum. Ancak ilk defa başıma geldi. Ana sahnemdeki kaplamaları kontrol edip istediğim sonucu elde ettikten sonra render ettiğimde, malesef ana sahnemdeki beni tatmin eden kaplama UVW Map ayarları render sonucunda aynı çıkmıyor.Bunun nedeni nedir?
Örnek sahnemden resimler;
Ana Sahnem;
http://k1304.hizliresim.com/18/c/lz6fd.png
Render Sonucu;
http://k1304.hizliresim.com/18/c/lz6g0.png
2.Ana Sahnem;
http://k1304.hizliresim.com/18/c/lz6gz.png
2.Render Sonucu;
http://l1304.hizliresim.com/18/c/lz6hj.png
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Saygılar..
- Offline
- Erkek
Bu sorun ısık sekmelerının yarattıgı yetersız ısıgın gelmesı sonucunda golgelenme seklınde oluyor 2.resmınde daha net anlasılıyor.Render ayarlarından kaynaklanan sorun.Render ayarlarını bıraz daha yukseltmenı tavsıye ederım tabı bırde kullandıgın ısıkların subd. degerlerini yukselt.Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
Öncelikle yorum için teşekkür ederim. Ancak tahmin ettiğim gibi o duvardaki lekelerin yetersiz ışıktan kaynaklandığını düşüneceğinizden bizzat iki resmi birden koydum.Işıkla ilgili sıkıntı yok. Aksine kaplamalar render sonucunda farklı çıkıyor. Yani sahneme az photon girip o lekeleri meydana getirmiyor.
Bu arada işin ilginci Ana Sahnemdeki örneğin duvar için olan UVW Map Tile değerleri 5-5-5 iken ana sahnemde güzel sonuç verip renderda kötüydü. Tile değerlerini 500 gibi bir değer yaptım bu seferde render sonucu istediğim gibi ana sahnem ise saçmaladı. Neredeyse kum tanesi kadar gözüküyor ana sahnede.. Ranzaların ahşap kaplamalarınıda 3-3-3 den 200-200-200 yaptım ranzalarda düzeldi.
Benim anlayamadığım ana sahnemde benim görüp onay veremediğim bir çalışmanın renderda bana ne gbi yardımı olabilr ki. Sonuçta Sahnemde görüp hah işte bu oldu dedikten sonra render sonucunda ufak pürüzleri düzeltmem gerekirken ana sahnemi doğru düzgün kullanamıyorum ve sırf bu yüzden kaplamaların onayını ana sahnemde değil render sonucunda görebiliyorum. Hala anlamış değilim... YARDIM......
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Bence sorun kaplamalarla ilgili değil. "final gather" sekmesinde ki "Interpolate Over num. fg points" değerin düşük olmasından kaynaklanıyor. O değeri artırırsanız sorununuzun ortadan kalkacağını düşünüyorum. Birde "samples per pixel" oranını artırıp "filter" tipini "mitchell" seçerseniz daha temiz bir çıktınız olacaktır. iyi çalışmalar...
- Offline
- Erkek
Cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Ancak hala çözmüş değilim.. Tüm belirtmiş olduğunuz yöntemleri uyguladım ancak malesef olmadı..
Bu arada şunuda altını çizerek itinayla söylemek istiyorum. Kaplamalarımın Final Gather veya Photon Map veya Filter vs.. ile ilgili olmadığını belirtmek isterim.. Öyle bişey olsa render sonucunda bu denli bir sekansla karşılaşmam. Ne demek istediğimi az çok anladığınızı düşünüyorum. Yinede yorumlarını esirgemeyen arkadaşlara sonsuz teşekkürler..
- Offline
- Erkek
customize/preferences/general altında texture coordinates diye bir bölüm var. Orada "use real world texture coordinates" işaretini kaldırın. Muhetemelen sorun bundan kaynaklanıyordur.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
Sayın "ArkondeR" belirtmiş olduğunuz yere girip baktığımda zaten o kutucuğun işaretli olmadığını gördüm.. Yinede teşekkür ederim. Umarım yardımcı olan birileri çıkar... Çıkamadım işin içinden..
- Offline
- Erkek
Malesef henüz sorunumu çözmüş bulunmamaktayım.. Yokmu yardım edecek dostlar.?
- Offline
- Erkek